מחקרים: נגיף הקורונה ,ככל הנראה, מתפשט מאנשים לבעלי חיים והפוך

שלושה מחקרים חדשים מצביעים על כך ששיעורים גבוהים של חתולים וכלבים עשויים להידבק בוירוס הקורונה –  SARS-CoV-2 מבעליהם וכי הנגיף קפץ הלוך ושוב בין בני אדם לחיות בחוות המינק בהולנד.

מדאיג: מוטציה של קורונה התגלתה בבע"ח | ישראל היום

המחקר הראשון , מאוניברסיטת גואלף באונטריו, קנדה, טוען כי חלק גדול מחיות המחמד – חתולים וכלבים , עשויים להידבק בוירוס הקורונה – COVID- 19 מבעליהם, כפי שנראו בנוגדנים כנגד נגיף ה- SARS-CoV-2 בדמם.

במחקר השני , טוען מחקר שפורסם אתמול בכתב העת – Emerging Infectious Diseases, חוקרים בהונג קונג בדקו את דגימות הנשימה והצואה של 50 חתולים ממשקי בית נגועים ב- COVID-19 ,או אנשי קשר קרובים שלהם, ל- SARS-CoV-2 RNA מה -11 בפברואר עד ה -11 באוגוסט.

שישה מתוך 50 החתולים (12%) שנבדקו חיוביים ל- SARS-CoV-2 RNA בבדיקות- RT-PCR, וגנום הנגיף והתברר שהיה זהה אצל שניהם . כל החתולים היו ללא תסמינים אך היו להם פגיעות בריאות הדומות לאלה של המופיעים אצל בני אדם נגועים.

גובר החשד: חורפנים הדביקו בני אדם בקורונה

המחקר השלישי כלל מעקב אחר הדבקות COVID-19 ב -16 חוות מינק עם יותר מ 720,000 בעלי חיים בהולנד. הממצאים הראו כי נגיף הקורונה קפץ הלוך ושוב בין אנשים לבין חיות המינק, המקרה הידוע הראשון של העברה בין בעלי חיים לבני אדם ובין בעלי חיים לבעלי חיים.

במחקר זה, חוקרים הולנדים שחקרו התפרצויות של COVID-19 אצל בעלי חיים וגם בבני אדם בחוות מינק ערכו בדיקות ורצפי גנום בשלמותם כדי להתחקות אחר מקורות הזיהום. שישים ושישה מתוך 97 אנשים (67%) החיים או עובדים בחוות אלו אובחנו כבעלי COVID-19 בבדיקת PCR או נוגדנים.

גובר החשד: חורפנים הדביקו בני אדם בקורונה