חיזבאללה הבחרייני

בחריין הודיעה היום כי חשפה התארגנות טרוריסטית שמוכוונת מאיראן. ההתארגנות שכללה 18 חברים תכננה לבצע פיגועים בממלכה במסגרת הנקמה על חיסולו של בכיר משמרות המהפכה קאסם סולימאני מוקדם יותר השנה. תשעה חברים יעמדו למשפט בבחריין והשאר נמלטו לאיראן.

לפי הבחריינים, ההתארגנות הזו קשורה ל"פלוגות אלאשתר", ארגון פרו איראני שהוכנס לרשימת הטרור של בחריין, האמירויות, סעודיה, מצרים וכן ארה"ב. זוהי זרוע של משמרות המהפכה בבחריין שנועדה להביא להפלת המשטר הסוני בכוח הנשק. הארגון הוקם בשנת 2012. האידיאולוגיה של הארגון קשורה בזרם השיראזי, אותו ייסד האייתולה מוחמד א-שיראזי, שמת בשנת 2001. המעניין הוא שיחסיו של שיראזי עם הממסד האיראני בראשות ח'מינאי היו מתוחים והוא נחשב לרדיקלי יותר מהמנהיג העליון של איראן. מסתבר שזה אפשרי…

גורמי ביון באזור ומחוצה לו טוענים כי אנשי אלאשתר ממומנים ומקבלים הכשרה על ידי ארגונים המסונפים לאיראן בעיראק ובראשם גדודי חיזבאללה. על הקשר ההדוק לאיראן יכול להעיד הדגל של הארגון שמזכיר את הדגל של חיזבאללה הלבנוני.

מנהיגי הארגון נמצאים באיראן והם אחמד עבדאללה (בן 41) הידוע בכינויו "ד'ו אלפקאר" ואחמד יוסוף סרחאן (בן 28) המכונה "אבן מנתזר".

בחריין מנהלת מלחמת חורמה בארגון הזה שהצליח להוציא לפועל בשנים האחרונות מספר פיגועים. החשש הוא שעם הנורמליזציה עם ישראל, איראן תגביר את מאמציה לפגע כשבבחריין האופציות העומדות בפניה זמינות יותר מאשר באמירויות.

בעבר טענה בחריין כי שני פעילים בכירים שנעצרו הודו בחקירתם כי פגשו את חסן נסראללה בבונקר שלו בלבנון והוא נתן להם במהלך הפגישה 20 אלף דולר במזומן למימון פיגועים. זה מלמד על הקשר ההדוק של חיזבאללה לטרור בבחריין.

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין