איתור ריכוז חטיבת אלזינביון השיעית במזרח סוריה – בשיטת גיאולוקיישן

בשנה האחרונה הותקפו 270 מטרות איראניות ברחבי סוריה. התקיפות כוונו לעבר כוחות משמרות המהפכה האיראניות הפועלות על אדמת סוריה וכן נגד מפקדות ומחסני נשק של המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן והפועלות בשמה לצד צבא סוריה במלחמתו נגד המורדים.

בין היתר הותקפו עשרות פעמים מפקדות וריכוזי לוחמים של חטיבת אלזינביון – #مليشيا_زينبيون השיעית שבשורותיה נלחמים שכירי חרב שהובאו מפקיסטאן ומשכורותיהם משולמות ישירות ע"י איראן .

כיום פועלת החטיבה במזרח סוריה אך עקב התקיפות האוויריות הבלתי פוסקות עליה, ע"י כלי טייס ישראלים , כך לטענת מקורות זרים , הם נאלצים לשנות את מיקומם ללא הרף כדי לא לשמש מטרה סטטית .

במאמץ לאתר את מיקומה הנוכחי של חטיבת אלזינביון נסרקו הרשתות החברתיות במזרח סוריה בניסיון להשיג תמונות של פעילות אנשיה ומשם לאתר, בשיטת גיאו-לוקיישן , את מיקומה המדוייק.

ואכן ,ברשת חדשות המתמחה בהבאת מידע מאזור מזרח סוריה נמצאו 3 תמונות שנטען לגביהן שהמבנים הנראים בהן הם למעשה משמשים את מפקדת החטיבה הראשית  ואת אנשיה והן נמצאים בעיר אלבוכמאל בשטח המתפרס בין אלטירה – الطيارة לבית החולים באסל – مشفى الباسل שבעיר אלבוכמאל.

תמונה

תמונה

תמונה

לטענת מקורות ברשתות החברתיות אנשי החטיבה הרימו מתרסי עפר גבוהים סביב המבנים שבשליטתם , שנלקחו מתושבים שנטשו את האזור לאחר השתלטות דאעש עליו ולא איפשרו להם אחרי השחרור לחזור לבתיהם. כמו כן ישנם באזור בתי מלאכה ומוסכים לטיפול בציוד החטיבה. לדברי עדי ראיה אזרחי האזור לא מורשים להיכנס לאזורים בו מתרכזים חיילי החטיבה.

המומחה הצבאי של  האתר נציב.נט – גיא א. איתר את מיקום המבנים שהופיעו בתמונות ,ושנטען לגביהן שבהן נראית המפקדה הראשית של החטיבה, בשיטת גאו-לוקיישן :