מבזקי חדשות ליום 19-9-2020. מתעדכן

*- שגריר צרפת בלבנון – התנועה של חיזבאללה ועמל מונעים את הקמת הממשלה בלבנון ע"י מלחמת צללים.

בערב התקיימה פגישה בין שגריר צרפת ברנרד פושה לבין פקיד היחסים הבינלאומיים של חיזבאללה, עמאר אל מוסאווי, בניסיון אחרון לפתור את המשבר.

*- סנקציות אמריקאיות נגד בכירים בלבנון יופעלו בקרוב בגלל שאי אפשר להרכיב ממשלה שתשקם את לבנון סביר להניח שהסנקציות יהיו על תומכי חיזבאללה.

*- #קטאר – שגריר קטאר בוושינגטון משעל בן חמאד אל-ת'אני בראיון לרדיו קול אמריקה: קטאר היא חלק מיוזמת השלום הערבית. אנו מאמינים בפתרון של שתי מדינות לפלסטינים ובאבטחת גבולות ישראל, ואם תנאים אלה מתקיימים, איננו רואים סיבה מדוע קטאר לא תנורמל את היחסים עם ישראל.

*- יחידת חיל הנחתים האמריקנית התאמנו בשותפות עם הכוחות הירדניים, בירי באש חיה במהלך התרגיל "המגן האינסופי 20" באזור עקבה בירדן.

*- הסעיפים החשובים ביותר בהסכם הנורמליזציה על פי אתר מחקר סורי:

1. כינון שלום, יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה
2. כל צד מכיר ומכבד את הריבונות של הצד השני ואת זכותו לחיות בשלום ובביטחון
3. חילופי שגרירים
4. מניעת פעילויות טרור או פעולות עוינות. הסכמים מפורטים והסדרים נחתמים בנוגע לתיאום ושיתוף פעולה ביטחוני. שני הצדדים פועלים גם נגד קיצוניות המסיתה שנאה, פילוג וטרור.
5. מתן עדיפות גבוהה למימון ולהשקעה
6. שיתוף פעולה בתחום הביטחון בגז ובאנרגיה.

*- שלושה גורמים בכירים משירותי הביון של נאט"ו – "פוטין ינסה שוב לחסל את נבאלני והמערב לא יעשה דבר בנדון " כך מזהירים מקורות מודיעין בכירים בנאט"ו.

*- התפתחות מעניינית- לבנון: בהמשך להתנגשויות בדמים בשבוע שעבר בין צל"ב לכוחות החמושים המזוהים עם דאעש, שבצעו פעולת טרור בכפתון, ישנם 13 עצורים ומתברר שהיה בכוונתם לגנוב חומרי נפץ ממחצבות אל-כורה אשר ישמשו אותם לפעולות טרור. (ברקת)

*- ישראל-לבנון: "הצלב האדום יקבל היום אחר הצהרים במעבר ראש הנקרה את גופתו של צ'אהר אל-חדד הלבנוני מתוך פלסטינה הכבושה.
הוא נכנס לשטחים הכבושים בשנת 2000 ומת שם כתוצאה ממחלה חשוכת מרפא (הסוכנות הלאומית) (ברקת)

*- ארה"ב מאשימה את חיזבאללה באחסון נשק ואמוניה חנקתית ברחבי אירופה בשנים האחרונות, בחשד שנועדו לשמש להתקפות עתידיות בהוראתה של אירן. את הטענה העלה רכז הטרור במחלקת המדינה האמריקנית, נתן סיילס, שקרא למדינות אירופה לנקוט קו תקיף יותר נגד הפעילות הפוליטית של חיזבאללה שנתמכת, לדבריו, על ידי טהרן: "הגישה של האיחוד האירופי לא עבדה, חיזבאללה רואה באירופה פלטפורמה חיונית לפעולותיו – עד שזו תנקוט בפעולה".

*- השלב הראשון של מילוי מאגר סכר התחיה – סכר הרנסנס – סכר המריבה, הושלם ב 22 ביולי, ונאגרו כ 4.9 מיליארד קוב.
מאז היות והסכר מאפשר זרימה חופשית של המים, הגולשים מעל חלקו המרכזי של הסכר, שאינו גמור, כמעט ואין מילוי נוסף של מים.
בתחילת אוגוסט חגגו באתיופיה את השלב הזה והתקדמות נוספת בתשתיות מערכות הסכר, והוכרז כי הושלמו 74% מהעבודות בסכר.
בשנה הבאה האתיופים מצפים להמשיך כשתבוא העונה הגשומה, ולאגור עוד מים במאגר הסכר, עד לרמה של כ- 13.5 מיליארד קו"ב.

*- דובר משרד הביטחון הסיני ראן גוקיאנג באיום חריג מאוד לארה'ב- " אם ארה'ב חושבת להתערב בענייננו הפנימיים ולנסות לעזור לטייוואן להכריז על עצמאות הם צריכים לדעת שלצבא סין יש מספיק יכולות אש צבאיות בשביל שניהם .מי שמשחק באש עלול בסופו של דבר לשרוף את עצמו.

בייג'ינג קוראת לוושינגטון לסיים באופן מיידי את כל המגעים הרשמיים עם טייוואן. אחרת, סין שומרת לעצמה את הזכות להגיב ."

*- שר החוץ האיראני זריף – "לרגל השנה החדשה אני מאחל ליהודים האיראנים – ובעצם לכל היהודים אושר, ובעיקר בריאות טובה, שנה טובה!"