ארגון הבריאות העולמי קובע תאריך יעד לחזור למצב שהיה לפני הקורונה

הארגון הבריאות העולמי אמר כי יש לו כבר יותר מ -100 פיתוחים של הנגיף.
"לא סביר שהחיים יחזרו לקדמותם , כפי שהיו לפני פרוץ מגיפת הקורונה, לפני 2022"  –  כך אמרה סמיה סוומינתן סגנית המנכ"ל  של ארגון הבריאות העולמי לענייני תוכנית החיסון.

"הדרך בה אנשים מדמיינים היא, שבינואר יהיו לנו חיסונים לכל העולם, והדברים יתחילו לחזור למצבם הרגיל", אמרה סוומינתן ל-"מורנינג פוסט הדרומי"  כי "חשיבה זו היא סתם פנטזיה ולא מציאות".

היא ציינה כי לוח הזמנים המציאותי ביותר, מעמיד את השקת החיסון לקורונה באמצע שנת 2021, וכי החיסון לא יקרה בין לילה, וחבישת מסכות והתרחקות חברתית יישארו נחוצים, לזמן מה לאחר מכן.

"אנו זקוקים ל -60% עד 70% מהאוכלוסייה כדי שיהיה להם חסינות מפני הנגיף, לפני שנתחיל לראות ירידה משמעותית בהעברת הנגיף הזה, אמרה סוומינתן בפגישה וירטואלית, בהנחיית קרן האומות המאוחדות.

היא המשיכה, "כמו כן, גם אם נקבל את החיסון, איננו יודעים באיזו מידה החיסונים הללו יגנו, ולכמה זמן יפעלו , ויש עוד סימן שאלה גדול, כמה חודשים ימשכו החיסונים?"

מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, נתן תחזית דומה השבוע, ואמר כי "חסינות גלובלית נראית בלתי סבירה לפני 2022, וכי גם אם 80% מהחיסונים יאושרו, חלוקתם תימשך זמן רב" והוסיף "אנו מקווים שהיא שהיא לא תעלה מעל 2022".

قالت المنظمة إن لديها بالفعل أكثر من 100 تركيبة مرشحة

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב