מבזקי חדשות ליום 18-9-2020. מתעדכן

*- לפני מספר ימים ברשת רצו דיווחים אודות תקיפה המיוחסת לישראל עם מטוסי F-35 בבסיס האימאם עלי שנמצא באל-בוכמאל שבמזרח סוריה בה נשמעו 6 פיצוצים חזקים ונהרגו מספר פעילים איראנים , תצלומי הלווין מראים כי לא נגרם נזק לבסיס ולא למנהרות.
תצלומי הלווין הינם כמה ימים מלפני תאריך הדיווח ולאחר מכן מופיעה תמונה של המקום יומיים לאחר הדיווח.התמונות מראות לנו שהדיווחים אודות התקיפה המדוברת הינם פייק ניוז שרץ ברשת , לא התקיימה תקיפה ישראלית באלבוכאמל , מדובר באזור פעיל מאוד בסוריה ונשמעים בו פיצוצים רבים לעיתים קרובות – לא תמיד מדובר בתקיפות אוויריות. (קרדיט: 🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- חיזבאללה: ארה"ב היא האחראית הבלעדית לשיבוש הקמת הממשלה החדשה בלבנון.

*- טורקיה מסרבת להצעה הרוסית, לסגת ממוצבי תצפית בסוריה.

*- דיווח: "צה"ל מבצע סיורים רק עם טנקים סמוך לגבול לבנון ולא בכלי רכב החשופים יותר לפגיעה באמצעות ירי נ"ט".

*-סוכנות הידיעות הלאומית מדווחת כי השמועות על שריפה בשדה התעופה הבינלאומי רפיק חרירי אינן נכונות

העשן שהופיע בסרטון שהפך לוויראלי נגרם כתוצאה מתקלה באחד ממתקניי התעופה מחוץ לשדה התעופה.

*- אונר"א: במהלך חלוקת הסיוע האחרונה גילינו שאנחנו מחלקים סיוע לאזרחים שמתו או עזבו את רצועת עזה.

*- #גרמניה – 29 שוטרים הושעו מתפקידם לאחר ששלחו תמונות של היטלר מכניס פליטים לתאי גזים.

*- # נורמליזציה – קושנר מגיש למלך בחריין ספר תורה להציב בבית כנסת שיוקם בבחריין.

*- # נורמליזציה – # וול סטריט ג'ורנל: כסף במפרץ צריך לזרום לסטארט-אפים ישראלים כדי להבריח את ההשקעה הסינית בישראל שמדאיגה את אמריקה.

*- # דיווח- משא ומתן בין ישראל לבין מדינות המפרץ לקשר בין צינורות הנפט של איחוד האמירויות הערביות לצינור הנפט הסעודי באילת, במטרה להקל על מספר מכליות הנפט העוברות בתעלת סואץ. בשלב הראשון הוא יפחית ב-13-17% את מספר המכליות.

*-  איחוד האמירויות תורמת לירדן 80 טנקים לקלרק ממאגריו.

*- # מזרח הים התיכון – משרד האנרגיה והמשאבים הטבעיים בטורקיה אמר כי ספינת הקידוח- ערוטש רייז תערוך סקר סייסמי בדרום האי מייס, שנוי במחלוקת בין טורקיה ליוון לתקופה של חודשיים. כרגיל טורקיה מצד אחד נמצאת במו'מ עם יוון בחסות נאט'ו ומצד שני ממשיכה בהפרות החוק. כיאה למערב פרוע ובראשה 'ביל קרטר' הטורקי.

*- # נורמליזציה – העיתון הספרדי Publico: ניתן לומר כי ישראל ואיחוד האמירויות הערביות מוכשרות לערער את יציבות הכל, ושני הצדדים עבדו יחד באופן מתואם במשך כמה שנים כדי ליצור עבורם מזרח תיכון מלאכותי. אף שאיראן היא האויבת "המוצהרת" של נתניהו ובן זייד, הם גם מיקדו את עיניהם לארדואן בשנים האחרונות, והעניינים מצביעים על כך שהם לא יירגעו עד שיסירו אותו, חזון שגם כמה ממנהיגי אירופה מאמצים, כמו מקרון.

לא הוצאו חוקים בינלאומיים והחלטות מועצת הביטחון בנוגע לעריצות אמריקה וישראל שאינם אחראים לאיש, ולכן הפגיעה בעניין הפלסטיני תהיה בלתי הפיכה, והישות הישראלית שאירופה מקדמת כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון תכריז על ריבונותה על כל הארצות הכבושות.

*- חטיבה 8 מגייס 5 הנאמנה לרוסים והפועלת במרחב הגולן הסורי מול גבול ישראל נכנסה למעגל החיסולים היום יומי שקורים כבר זמן רב.
האיראנים והחיזבאללה ביחד עם דיויזיה 4 מחסלים 'לא נאמנים' או בוגדים לשעבר, ובתגובה הרוסים מחסלים להם מפקדים בכירים הנאמנים לאיראן.
הגולן הסורי הפך למערב פרוע לכל דבר ועניין.

*- #אמריקה – פומפאו אמר במאמר שכתב בעיתון הצרפתי "לה פיגארו" כי "אף מדינה לא נפגעה מהשליטה האיראנית כמו היום בלבנון", והביע את צערו כי "צרפת מסרבת לסווג את כל זרועות החיזבאללה כארגון טרור".

*- # טראמפ: "היו לי דיונים עם המלך הסעודי ועם נסיך הכתר, ויש להם ראש פתוח והם יצטרפו לשלום."

*- #אֵירוֹפָּה – מנהל קשרי חוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, אומר: אימפריות ישנות כמו סין, טורקיה ורוסיה חוזרות שוב לכוחותיהן העולים, ועל האיחוד האירופי להתרגל לכך ולהסתגל לעולם החדש. טורקיה הפכה למעצמה חשובה, והתנגשות עמה פוגעת בביטחון אירופה.

*- #עיראק – חדשות על מצבו הבריאותי המידרדר של מנהיג קואליציית מדינת החוק, נורי אל-מלכי, והעברתו לבית חולים בטהרן.
אלמלכי הוא מגדולי המושחתים בעיראק. אחד שגנב מיליארדים ומשלם דמי חסות לאיראנים וכך כולם ממשיכים לבזוז את אוצרות העיראקים.