איפה "קלאודיה שיפר הלובית" היום?

השבוע נתקלתי במקרה בתמונה הזו – תעודה של פליט שהונפקה על ידי האו"ם ללא אחרת מעאישה קדאפי בתו של שליט לוב הקודם מועמר. הזדמנות טובה לכתוב כמה מילים על מי שנחשבה פעם אשת הברזל של לוב והיום חיה בגלות.

עאישה, בת ה-44, היא בתו הביולוגית היחידה של מועמר קדאפי מנישואיו עם סאפיה פירקאש. בתקופת שלטונו היא כונתה "קלאודיה שיפר" הלובית בשל הדמיון החיצוני שלה לדוגמנית הגרמנית. עאישה נודעה בקשיחותה ושירתה בצבא הלובי. עורכת דין וד"ר למשפטים במקצועה היא הביעה דעות אנטי מערביות. בשנת 2001 אף הגיעה בראש משלחת רשמית לבגדד ונפגשה עם הרודן סדאם חוסיין. לאחר הפלתו ותחילת משפטו היא הצטרפה לצוות ההגנה של הנשיא העיראקי המודח.

בשנת 2006 נישאה לקצין בכיר בצבא הלובי וזמן קצר לפני שהחלה המהפכה נגד שלטונות של אביה בשנת 2011 נחשבה כאחת המועמדות המובילות לרשת אותו בבוא העת. במהלך הקרבות נהרגו בעלה ואחת מילדותיה. עאישה הצליחה לברוח לאלג'יריה כשהיא בהריון ומשם לסולטנות עומאן שם היא נמצאת עד היום. כל הסנקציות שהוטלו עליה על ידי האו"ם לאחר 2011 הוסרו בשנים האחרונות.

עאישה שומרת על פרופיל נמוך, אך הביעה מוקדם יותר השנה את דעתה לגבי מה שקורה במדינתה. היא מתעבת את הנשיא הטורקי ארדואן והתערבותו במשבר הלובי. "כאשר נעלי הטורקים מחללות את אדמת מולדתי הרוויה בדם חללינו", היא כתבה ללובים והוסיפה "אם אין ביניכם מי שיחסום את התוקפנות הטורקית הבוגדנית, אז פנו את הדרך ללוחמי החופש הלובים ואני הראשונה שבהם."

הבת של קדאפי:

קלאודיה שיפר – המקור:

קלאודיה שיפר – ויקיפדיה

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין