האימפריה הבריטית ממשיכה להצטמק: ברבדוס תיפרד משלטון המלכה אליזבט

האימפריה הבריטית לשעבר ממשיכה להצטמק: ממשלת ברבדוס הודיעה כי היא מתכוונת להיפרד משלטונה של המלכה אליזבת השנייה ולהפוך את המדינה הקריבית לרפובליקה לרגל 55 שנות עצמאות בנובמבר 2021.

בנאום לפתיחת מושב הפרלמנט, הציגה המושלת הכללית של ברבדוס מטעם המלכה, דיים סנדרה מייסון, את התוכנית של הממשלה בראשותה של מיה מוטלי, להפוך לרפובליקה בשנה הבאה.

"הגיע הזמן לעזוב לחלוטין את העבר הקולוניאלי שלנו מאחור", אמרה מייסון בנאום שנכתב על ידי מוטלי. "תושבי ברבדוס רוצים ראש מדינה מקומי. זו הצהרת האמון האולטימטיבית במי שאנחנו ובמה שאנחנו מסוגלים להשיג. על כן, ברבדוס תנקוט בצעד הלוגיסטי הבא לעבר ריבונות מלאה ותהפוך לרפובליקה עד שנציין את יום עצמאותנו ה-55".

היא הוסיפה כי "ברבדוס פיתחה מבני ממשל ומוסדות שמסמנים אותנו בתור 'החברה השחורה שמנוהלת באופן הטוב ביותר בעולם". "מאז העצמאות, שאפנו ללא הרף לשפר את מערכות החוק והממשל שלנו כדי להבטיח שהן משקפות את המאפיינים שלנו ואת הערכים שלנו בתור אומה".

הרעיון להפוך את ברבדוס לרפובליקה אינו חדש. בשנת 1998, המליצה ועדה לבחינת החוקה על מעבר למעמד של רפובליקה, אולם התוכנית לא יושמה אחרי הבחירות של 2003. גם ראש הממשלה הקודם, פרונדל סטיוארט, לא מימש את הצהרתו להיפרד מהכתר הבריטי לפני חמש שנים.

סמל ברבדוס - Wikiwand

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם