מבזקי חדשות ליום 17-9-2020. מתעדכן

*- נשיא ארה'ב דונאלד טראמפ: "הקורונה תעלם לבד אם יהיו חיסונים היא תחלוף יותר מהר,אבל עם הזמן המגפה תעלם ".

*- ראיון נדיר של דיפלומט במשרד החוץ לעיתון סודאני. דיפלומט מאגף המזרח התיכון במשרד החוץ הישראלי, ליאור בן דור, התראיין ביממה האחרונה לעיתון הסודאני אל-אינתבאה. בראיון הביע אמר בן דור כי שאיפתה האסטרטגית של ישראל לכונן שלום עם כל שכניה, קל וחומר עם מדינות ערביות שמעולם לא השתתפו במלחמה נגד ישראל. הוא הוסיף כי במידה ותחול התקדמות לכיוון נירמול היחסים ואם כאשר יוקמו שגרירויות, הרי שסודאנים יוכלו לבקר בישראל ואף להתפלל באלאקצא ובמקומות קדושים אחרים. הדיפלומט הישראלי שישראל מביעה סולידריות עם העם הסודאני בעקבות השיטפונות שפגעו בסודאן בימים האחרונים. יש לציין כי משרד החוץ פרסם בחשבונותיו בערבית הודעות הזדהות בעקבות השיטפונות הקשים במדינה בימים האחרונים. (כאן 11)

*- הערב שוגרו 2 רקטות קטיושה ע״י מיליציה איראנית לעבר מתחם שגרירות ארה״ב בבגדד , בירת עיראק.רקטה אחת נפלה באחד המבנים בשגרירות ולא גרמה לנפגעים.מספר רכבים ניזוקו.

*- ארבעה מנהלים לשעבר במרכז מוסלמי שיעי גדול בצרפת נעצרו בחשד שהמשיכו לנהל את העמותה למרות פירוקה בגלל התמיכה לכאורה בג'יהאד מזוין, כך מסר היום רביעי גורם משפטי. מרכז זהרה בצפון צרפת נוסד בשנת 2009 על ידי יחיא גואאסמי,מנהיג דת המקורב לארגון הטרור חיזבאללה.

*- בנאומו מישיבת הממשלה היום רביעי מזהיר הנשיא חסן רוחאני מפניי התוקפנות של ישראל-

" איחוד האמירויות הערביות ובחריין מושיטים את ידייהם לישראל,הם בהכנות למסור להם שטחים לטובת בסיסים צבאיים.אני רוצה לומר לכם,תהיינה לכך השלכות קשות והם אלה שיהיו האחראים לכל המהלך הפרוע הזה. הפעולות שלהם מנוגדות לכל התקנות הבין לאומיות הנוגעות לביטחון האזורי."

*- "מלחמה היברידית"

"חוקי המלחמה השתנו", כתב אז רמטכ"ל צבא רוסיה, הגנרל ולרי גרסימוב. האביב הערבי, לשיטת גרסימוב, הוכיח ש"אמצעים לא צבאיים" יעילים כיום יותר מנשק. אחיזת עיניים ודיסאינפורמציה, ולא טנקים ומטוסים, הם אמצעי הכוח החדשים.אסטרטגיה חדשה.

*- # איראן – מפקד חיל האוויר, "עמיר עלי חג'יזדה":"משמרות המהפכה חופרים מנהרות ליצירת ערי טילים מאז 1984.

*- לבנון – חבר הפרלמנט מוחמד ראאד מהחיזבאללה הודיע לנשיא הרפובליקה כי הצמד השיעי, המפלגה האיראנית- החיזבאללה ותנועת עמל, מתעקשים על תיק האוצר לקהילה השיעית כתנאי לתמיכתם בממשלה.

*- #אֵירוֹפָּה – נציב האיחוד האירופי לענייני חוץ: אנו זקוקים ליחסי שותפות עם טורקיה על בסיס כבוד הדדי. או במילים אחרות אם טורקיה רוצה לעשות מה בראש שלה שתחפש את החברים שלה .

*- בשולחן העבודה מונחת לה דילמה אסטרטגית ,על ההנהגה הישראלית מוטל למעשה להחליט אם היא נכונה להסתכן בהקרבת שגרת חייהם של אזרחי ישראל בפרט בעוטף כדי להמשיך ולפייס את "אלוהי התקינות הפוליטית, " שהרי בעבר האיפוק התגלה כחרפה והרסני.

על מקבלי ההחלטות להתכונן ולהשוות בין הכוונות מלהרתיעה את חמאס אל מול האופציה "להכניס את ראשי הארגון בין כוונות " מלהמשיך ולגרור גם את תושביי העוטף כתושבי הרצועה בחזקת בני ערובה. חמאס נערך לכמה ימיי קרב!

*- השר הנגבי: "כשלא מקבלים את אזהרותינו אנחנו ממשים אותן, זה כולל סיכולים ממוקדים".

*- ראש הממשלה המיועד מוסטפא אדיב, ככל הנראה יגיש את התפטרותו עד מחר מלהקים ממשלה חדשה, אם יימשך המבוי סתום שנוצר,בעקבות התעקשותו של חיזבאללה להעביר לידייו את תיק האוצר.

*- תקיפת צה״ל אמש בתגובה לירי הרקטי:

• תקיפה לעבר מוצב אשקלון של ארגון הטרור חמאס בבית לאהיה , צפון רצועת עזה.

• תקיפה לעבר אתר המשתייך לזרוע ההגנה אווירית של ארגון הטרור חמאס בבית לאהיה , צפון רצועת עזה (בתקיפה עפ״י הדיווחים נפצעו 2 אנשים במצב קל)

• תקיפה לעבר אתר אלתל של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס , דרום רצועת עזה.

מדובר צה״ל נמסר : במהלך התקיפה הותקפו כעשרה יעדי טרור במפעל לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ, ומתחם צבאי המשמש לאימונים וניסויי ירי רקטי של ארגון הטרור חמאס.