דו"ח: ישראל הפכה את סוריה לגיהינום בלתי נסבל בגלל האיראנים

דו"ח מודיעיני ישראלי חדש העלה, כי ישראל הפכה את סוריה לגיהינום בלתי נסבל, שכן מספר התקיפות האוויריות על כוחות איראן ומיליציותיה, הגיע ל -200 תקיפות אוויריות, רק בשלוש השנים האחרונות. מתוכן היה חלק הארי על חיזבאללה וחבריו, על פי דו"ח שפרסם "פוקס ניוז" האמריקני.


נראה כי ישראל גם פתחה בתקיפות אוויריות בצפון סוריה, כדי להשמיד מפעל לייצור טילים ביום שישי, על פי דו"ח מודיעין ישראלי מיוחד.
תמונות לוויין חדשות של ImageSat International מראות את ההשפעות של תקיפות האוויר הישראלי על מתחם הטילים בא-ספירה, מזרחית לעיר חלב ליד הגבול הטורקי.
הדו"ח הוסיף כי ככל הנראה, המתקן שהכיל טילים נהרס. המבנה השני, כולל מכונותיו וציודו, נפגע, על פי ההערכה החדשה.
בדו"ח צוין כי המתקפה נועדה להחליש את ייצור הטילים בסוריה לטובת חיזבאללה, על ידי פגיעה באלמנטים הקריטיים שלו, כך על פי הערכה שהוצגה ב- 13 בספטמבר, יומיים לאחר התקיפות האוויריות.


גורמים רשמיים אמרו כי ישראל פתחה בלמעלה מ- 200 תקיפות אוויריות, נגד כוחות איראניים והמיליציות בסוריה, בשלוש השנים האחרונות.
על פי הדיווח, ההודעה על התקיפה החדשה היא הראשונה שדווחה בסוריה מאז ה -31 באוגוסט וב -2 בספטמבר, כאשר מטוסים ישראליים תקפו את שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, והבסיס הצבאי T-4 הסורי.
בשנת 2018 סברו מקורות מודיעין אמריקניים ומערביים כי איראן שלחה משלוחי נשק מתקדם לחיזבאללה, שכללו רכיבי GPS להמרת טילים שלא הוסוו בעבר לטילים מונחים להיות מדויקים, מה שהגדיל את האיום על ביטחון ישראל והמזרח התיכון.