מבזקי חדשות ליום 16-9-2020. מתעדכן

*- לבנון אינה יכולה להרשות לעצמה להישאר במבוי סתום פוליטי להתעקש ולשבת על הגדר.   15 בספטמבר 2020

" חיזבאללה צריך להיזהר מאוד מדרישותיו ,אם הקיפאון בלבנון יימשך, התוהו ובבוהו יכול להיות הזדמנות מושלמת לתקיפה ישראלית פוטנציאלית.

חיזבאללה הלבנונית הנתמכת על ידי איראן אינה רוצה מלחמה עם ישראל, אך למרבה הצער, אם המצב הזה יימשך, ההתמוטטות הכלכלית בלבנון ללא ספק תפלג את המדינה ותיצור את הסצנה הכאוטית המושלמת שישראל חושקת בה, לפתוח בתקיפה נרחבת שתפגע בנכסיי חיזבאללה ,קבוצות רבות בלבנון מייחלות לרגע הזה."

המצפה הסורי לזכויות אדם.

*- חיזבאללה: אם לא נקבל את תיק האוצר לידנו לא נוכל להצטרף לממשלה החדשה.

*- בכיר בארגון הג׳יאהד האיסלאמי לסוכנות הידיעות הטורקית ״אנטוליה״: ״עזה הנצורה הגיבה כעת על הסכם הנורמליזציה באמצעות ירי רקטי לעבר ״השטחים הכבושים״.

*- מזכ"ל חיזבאללה בלבנון, נעים קאסם- " התנגדות מזוינת היא הדרך היחידה לשחרור פלסטין מהכיבוש הישראלי.

לישראל יש תמיכה צבאית ופוליטית של מעצמות העל לכן אין לנו אפשרות לנצח במסגרת אותם החוקים שהמערב הציב ובעלי בריתו הציונים ."

*- ‏שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן התייחס לירי לאשדוד ואשקלון בזמן הטקס: זה סימן שהעבודה שלנו לא הסתיימה.

*- מאמר מזווית אחרת: אין שום סיבה להאמין שהעמים הערבים, אם היו נותנים להם בחירה, יבחרו בהמשך הסכסוך עם ישראל, אלא סביר יותר להניח שרובם עייפים ממלחמות ועימותים – דיברי חוסין עבד אל-חוסיין.

*- שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו- " מאמציה של צרפת לפתור את המשבר בלבנון מבלי להתמודד באופן רציני ומיידי עם נושא הארסנל הצבאי של חיזבאללה הנתמך על ידי איראן חסריי תועלת. "

*-  סוריה : מוקדם יותר היום מסוק תקיפה אמריקאי מסוג אפאצ׳י 64 ביצע נחיתת חירום במחוז אל חסקה שבצפון מזרח סוריה , בסוכנות הידיעות הסורית סאנא ובמספר ערוצי חדשות בארץ דווח כי המסוק התרסק. אנחנו רוצים להבהיר כי לא התרסק שום מסוק אפאצ’י היום בסוריה.

*- בריטניה. אנו יכולים לאשר שרכב אחד של שגרירות בריטניה בבגדד נהרס, על ידי מטען חבלה בצד הדרך הבוקר בבגדאד .אבל לא היו נפגעים בנפש , אמר דובר השגרירות.

*- שליח האו״ם למזרח התיכון ניקולאי מלדאנוב הבולגרי (שם שעלה לא מעט בהקשר להסלמות ביטחונית ובהחזרת הרגיעה באזור) התפטר היום מתפקידו. מלדאנוב עבר לתפקיד אחר שם יהיה אחראי על החזרת הרגיעה בלוב (בלוב מתקיימת לחימה ארוכה עם כוחות טורקים מזה כמה חודשים). השאלה שנשאלת עכשיו היא מי יהיה יורשו של מלדאנוב והאם יצליח לעזור בשינוי המצב המתוח באזור?

*- דיווח בבלומברג: הסכם השלום בין ישראל לאמירויות ייושם בשלבים כדי להבטיח מכירת מטוסי F-35 מארה"ב ואת אי החלת הריבונות ביו"ש.

*- דיר א-זור 24 : מיליציית פטמאיון מפנה מספר מפקדותיה בעיר אל-בוקמאל הסמוכה לשדה התעופה חמדאן ומסרה אותם לידי מיליציית חיזבאללה הלבנונית.

*- אזעקה נשמעה באזור שגרירות ארה"ב בבגדד לאחר שככה"נ לפחות רקטות שוגרו למקום. עפ"י חלק מהדיווחים מערכת ההגנה האווירית שנפרסה במקום הופעלה.

*- לרגל ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות ובחריין הואר הערב בניין עיריית תל אביב-יפו בכיתוב המילה "שלום" בשלוש שפות.

*- עידן טראמפ: עשרות חרדים נצפו בטקס בבית הלבן.

*- חמאס: ההסכמים בין ישראל לאמירויות ולבחריין לא קיימים מבחינתנו.

*-  ההיגיון הסעודי: ההתנגדות = טרור. "הטרור בשם האסלאם אינו מוצדק כשהיה. כולל בישראל." (שר המשפטים הסעודי).

*- דיווח באתר יא-צור- "ערוץ MTV הלבנוני מדבר על יתרונות הנורמליזציה עם האויב הישראלי…"

*- החות'ים  בתימן הוציאו בתחילת שבוע שעבר צו גיוס רשמי לכל הגברים המקומיים של המקומות שנכבשו על ידם בין הגילאים: 17-30. כנראה המצב שלהם לא מזהיר!