שיחות בין בחריין וישראל לשיפור היציבות באזור

כדי לשפר את יכולות ההגנה של שתי המדינות, שר הביטחון של בחריין, רב אלוף עבדאללה בן חסן אלנואימי, ניהל ביום שני שיחות עם מקבילו הישראלי רא"ל בדימוס בני גנץ.
שר החוץ של בחריין, עבדול לטיף אלזיאני, הגיע לוושינגטון ביום שני כדי להשתתף בטקס חתימת הסכם השלום בין שתי המדינות .

על פי הדיווחים של סוכנות ידיעות בבחריין, שני הצדדים דנו בחשיבות ההסכם עם ישראל, ליציבות האזורית במזרח התיכון, והם דיברו על ציפיותיהם המשותפות, להקמת שותפות הדוקה בין שני משרדי הביטחון, שתתרום לחיזוק יכולותיהן של שתי המדינות, ולשמירה על הביטחון האזורי.
שר הביטחון הישראלי הציע לארח את שותפו מבחריין, בביקור רשמי בישראל, והם הסכימו להמשיך את הדיאלוג יחד.

שיתוף פעולה נוסף

ראוי לציין כי דיונים נערכו ,מוקדם יותר,  ביום שני בין שר התעשייה, המסחר והתיירות בממלכת בחריין, זאיד בן רשיד אל זייאני, והשר לשיתוף פעולה אזורי מישראל – אופיר אקוניס, שם שני הצדדים דנו בהיבטים רבים של שיתוף פעולה בין שתי המדינות תחת מטריית השלום, אשר יבואו לידי ביטוי חיובי בכלכלות שתי המדינות, בעיקר בענפי המסחר, התעשייה והתיירות.

בכירים בשתי המדינות הביעו גם את שאיפתם לשיתוף פעולה רב יותר בין המגזר הפרטי בשתי המדינות, כמו גם לביקורים הדדיים רבים ופרויקטים משותפים.

עוד יש לציין כי שר החוץ של בחריין, עבדול לטיף אלזאיאני, הגיע ביום שני לוושינגטון כדי להשתתף בטקס החתימה על הסכם השלום בין איחוד האמירויות הערביות לישראל, ולחתום על הצהרה התומכת בשלום בין ממלכת בחריין וישראל, שתתקיים בבית הלבן מחר, יום שלישי 15 בספטמבר 2020, בנוכחות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, השייח 'עבדאללה בן זייד אל נהיאן, שר החוץ ושיתוף פעולה בינלאומי באיחוד האמירויות, בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל ובכירים בממשלת ארה"ב.

ביום ראשון בערב הגיע שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח 'עבדאללה בן זייד, לבירת ארה"ב כדי להשתתף בטקס החתימה על הסכם שלום זה.

צעד לשלום

בתורו, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע ​​ביום שישי על הסכם שלום  בין ממלכת בחריין וישראל , ותיאר אותו כ"הישג היסטורי ".

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו ואמר: "הישג היסטורי נוסף היום! … ידידינו הגדולים ישראל וממלכת בחריין מסכימים על הסכם שלום."

الاتفاق الإسرائيلي الإماراتي (أرشيفية- فرانس برس)

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב