מבזקי חדשות ליום 15-9-2020. מתעדכן

*- # מזרח הים התיכון : פומפאו לנשיא קפריסין: "אמריקה מאמינה שספינות המלחמה הרוסיות שעוצרות בקפריסין אינן נמצאות שם כי הן במשימות הומניטריות עבור סוריה." פומפאו הביע גם דאגה מפעילות הלבנת הון רוסית בפקפריסין.

דווח כי אמריקה וקפריסין חתמו על מזכר הבנות להקמת מרכז אבטחה לנמלים, בקפריסין, שימומן על ידי אמריקה.

כמו כן מוזכר כי נשיא קפריסין העניק לפני כמה ימים ללברוב, אות הצטיינות הגבוהה במדינה (גרנד קרוס – הצלב הגדול ע"ש מקריוס השלישי)

*- אנקרה: לא נקבל את התיווך של רוסיה בינינו לבין דרום קפריסין. על שר החוץ לברוב לבקר גם בצפון קפריסין כדי לבצע את התיווך.

*- על פי העיתון הגרמני בילד: ממשלת גרמניה מבטלת את הזמנתה לשר החוץ האיראני לבקר בגרמניה כדי להיפגש עם שרי החוץ של גרמניה, צרפת ובריטניה, על רקע הוצאתו להורג ע"י משטר המולה של איראן של "נאוויד אפקרי" המתאבק.

*- – תת אלוף קיס רג'ב מהמודיעין הצבאי הסורי ניצל מחיסול בדרום סוריה . נראה שכל יום מנסים לחסל תת אלוף אחר . מרעננים את השורות.

*- ארה"ב כמעט ופתחה במלחמה גרעינית כנגד צפון קוריאה בשנת 2017, וושינגטון שיגרה טיל מדויק בפני פיונגיאנג כדיי להתריע ולהזהיר שהיא רצינית מאוד ויכולה לפגוע בכל יעד, כולל במנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, כך נחשף בספר החדש של עיתונאי מהוושינגטון פוסט, בוב וודוורד.

נשיא ארה'ב דונאלד טראמפ: "אתם לא יודעים עד כמה זה היה קרוב עד כדיי כך שמאטיס הלך לישון בלילה עם נעליים".

*- דיווח שישראל ירתה 20 פגזי ארטילריה 155 מ"מ ומרגמות 120 מ"מ יחד עם ירי מקלעים מעמדות ישראל בשבעא לעבר מורדות כבר שובא שבשטח לבנון . לא ברור אם זה במסגרת תרגיל או שהם הבחינו בתנועות חשודות בשטח לבנון ליד הגבול . כל זה כאשר צה"ל נמצא בכוננות גבוהה. עדכון – תרגיל צה"לי באזור.

סוכנות הידיעות הלבנונית: עשן עלה בתוך אזור הגולן, עם פיצוצים עזים שנשמעו בכמה עיירות מחוז במרג'יון.

*- כוחות הביטחון הגרמנים פשטו על מטה חיזבאללה במדינה. (הסוסים כבר ברחו מהאורווה. פעילי החיזבאללה ידעו שאחרי הכנסתם לרשימת הטרור תבוא הפשיטה – לכן הוציאו את החומר המרשיע למחבוא אחר . כרגיל עובדים נגד ערבים מבלי להבין ערבים)

*- # לבנון : אמריקה הוסיפה ללבנון תנאי חדש להתרת קבלת סיוע כספי, והוא חתימה על הסכם שתוחם את הגבולות עם ישראל.

נביה ברי יהיה ככל הנראה אחראי על תיק המשא ומתן, והוא שיעי ומנהיג בתנועת עמל השיעית.

סביר להניח שאמריקה דרשה תנאים להצלת לבנון מהמשבר הפיננסי שלה, שהם:

1. יציאת החיזבאללה מסוריה
2. נאמני איראן אינם נכנסים לממשלת לבנון.
3. תיחום גבולות עם ישראל(דרישה חדשה)

*- הווזיר הטורקי מיצמץ ראשון-אלא מה????

# מזרח הים התיכון – ספינת החיפושים "Uruç Reis" חוזרת לחופי טורקיה, ושר ההגנה הטורקי אומר כי אין זה אומר שטורקיה מוותרת על זכויותיה במזרח הים התיכון.
– זה רק אומר שטורקיה מבינה שלמרות גודל צבאה האדיר היא תפסיד במערכה נגד כל אירופה שלא לדבר שכלכלתה תהפוך להיות דומה לזאת של איראן. בסוף כולם מבינים מצויין כשזה מגיע לכיס שלהם.

*-  איראן מקימה מיליציה חדשה בשם "גדודי הנוקמים" כדי לתקוף את האמריקנים בעיראק.

*- # כלכלה : מאגרי הזהב במדינות ערב הם כ -1,340 טון, פחות מ -1% מכלל מאגרי הזהב העולמיים.

לסעודיה יש רבע עתודות, 323 טון, ובאופן מפתיע, לבנון מדורגת במקום השני עם 287 טון. באיחוד האמירויות יש 31 טון, ובחריין יש 4.7 טון.

*- 90 מחיילי יוניפי'ל בלבנון חלו בקורונה. למעשה כל לבנון עולה בלהבות נגיפי הקורונה.
אין מי שיעצור כי אין אמצעים. לממשלה אין כסף והחיזבאללה לא מנדב אמצעים. מבחינתו ככל שיהיה יותר רע – התושבים יצטרכו אותו יותר ויהיו יותר תלויים בו ויתחשבו בדרישותיו.