פרפורי הגסיסה של מפלגת "אלנור" הסלפית במצרים עקב שינוי בגישה הסעודית

מפלגת הסלפים "אל-נור"  אלג'אמי – حزب "النور" السلفي الجامي, יצאה מהבחירות לפרלמנט המצרי מבלי שזכתה ולו במושב אחד.

ראוי לציין כי המפלגה תמכה בסיסי בהנחיית סעודיה, לאחר שקיבלה תמיכה כספית של כמעט 50 מיליון דולר, כדי להיות זרם נגדי לאחים המוסלמים, והנסיך בנדר בן סולטאן באותה תקופה סיפק ערבות למודיעין האמריקני במהלך פגישתו איתם ,במדינה אירופית, כי בכך ערב הסעודית שולטת על התנועה הסלפית.

نورس للدراسات/ NORS a Twitter: "#مصر حزب النور السلفي الجامي، التابع للسيسي  والسعودية، يطلب من مؤيديه الموافقة على تعديلات الدستور لابقاء السيسي رئيسا  لمصر حتى 2030… https://t.co/1k4VLW0K6y"

לאחר ההפיכה הצבאית של הגנרל א-סיסי, המפלגה הסלפית החלה לאבד את הפופולריות שלה, ובשנת 2016 המפלגה תמכה בעמדת סעודיה כלפי סוריה וביקרה את עמדתה האוהדת של מצרים כלפי אסד, ולכן א-סיסי כעס עליהם, והחל להצר את צעדיהם עד שלבסוף איבדו לאחרונה את כל מושביהם בפרלמנט המצרי.

הנשיא א-סיסי כבר לא רואה שום תועלת במפלגה הסלפית הזאת למרות כל הקורבנות שהם הקריבו עבורו , ונראה שזה חל לא רק על מפלגת נור, אלא על כל הזרמים הסלפיים במדינה, שנוצרו בחדרי המודיעין כדי לשלוט על העמים, ולהוות זרם אנטי-ג'יהאדי. זרמים אלה תרמו להרחקת רבים מהדת בגלל הצביעות של פסקי הדין הדתיים (פתואה) שהוציאו..

האסון הכי גדול שהתרגש על התנועה הסלפית במצרים היתה הפתיחות החדשה של יורש העצר -בן סלמאן, שהובילה לצמיחת זרם הליברלים והחילונים על חשבון הסלפים. הדבר החשוב ביותר יה  אובדן זרם הכסף שהגיע מכיוון האפוטרופוס שלהם,הנסיך הסעודי , שכבר אינו זקוק להם, ולא נשללת האפשרות כי מאוחר יותר הוא יתחיל להתנכל להם ויעצור אותם,לכן אתה רואה אותם עכשיו במצב של פעילות יתר.

حزب النور السلفي بمصر يرفض التظاهر ضد السيسي: فوضى - الخليج الجديد