נגיד בנק לבנון קורא לארצו לציית לסנקציות האמריקאיות על אישים במדינה

נגיד הבנק המרכזי של לבנון מבין דבר או שתיים בניהול מדיניות בין לאומית בדיוק כמו שהוא מכיר את הצרות בארצו.

ארה"ב הטילה סנקציות על 2 שרים לשעבר בממשלת לבנון ואיך שהוא נודע לנגיד כי המערכת הולכת לעקוף סנקציות אלו ולהפר אותן.

לכן הוא נאלץ להתריע בפומבית רק כדי להשאיר לארצו שביב של סיכוי שארה"ב תסייע להם לצאת מהמשבר הכלכלי העמוק בו לבנון שקועה. הוא מבין שהאינטרס העליון של ארצו הוא להקריב בכיר  לבנוני או שנים רק כדי להשאיר שמץ של סיכוי להשתקם בעתיד בעזרת המדינות העשירות.

לבנון יכולה למנוע את ברירת המחדל, אומר נגיד הבנק המרכזי | | רובוטים ואותות פורקס אוטומטיים

נגיד בנק לבנון סמיר חמוד- אומר : "אנו מוכרחים לכבד את הסנקציות שהטילה ארה'ב על בכירים במדינה"

הצעדים שיחולו על שני השרים לשעבר, יוסף פניאנוס ועלי חסן חליל, לאחר שהוטלו עליהם סנקציות אמריקאיות, והצביעו כי "המגמה תהיה להקפיא חשבונות, עד שהם יעברו בדיקה ובקרה מכיוון שישנם שני אישומים נפרדים כלומר האחד של שחיתות והשני תמיכה בטרור, ההקפאה היא שלילת הזכאות להוציא כסף ורכוש עד שהתבררו ממצאיי החקירות לבנון. אם החקירות הלבנוניות יצליחו להוכיח שהכסף לגיטימי, האדם שנענש יוכל לפדות את כספו במטבע הלאומי ולא יכול לפתוח חשבון אחר, אך אם החקירות מוכיחות שהכסף אינו חוקי, הוא יוחרם מייד.

צריך להבין שיש לא פחות מ -40 עד 50 מיליארד דולר של כסף לבנוני בידי ארצות הברית, ולכן אנו מושפעים מהסנקציות על לבנון אין מקום לפשרות, מה שמוביל אותנו לסגור את החשבון של האדם הנחשף לאותם הסנקציות, עלינו לשמור על הבנקים הלבנוניים ועל יחסיהם עם בנקים זרים,בעניין הזה אנו מחויבים להיכנע לחוקים הללו לטובת המדינה כולה."

הבנק המרכזי של לבנון נשרף כמפגינים נגד כישלונות פיסקלים

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב