מידע מודיעיני מדויק וסוכנים כפולים הביאו לחשיפת שת"פ חיזבאללה ו-IRA

לפני כמה ימים דיווח האתר נציב נט, יחד עם אמצעי תקשורת נוספים ברחבי אירופה, על מעצר רופא פלסטיני בסקוטלנד בחשד כי היה מעורב בפעילות טרור. לא היה ניתן,אז, להבין מה מאחורי מעצר זה , ואיך בדיוק הגיע המידע שחשף אותו.

ככלל, ארגוני הביון המערביים, ממש כמו יתר עמיתיהם ברחבי העולם , אינם ששים לחשוף שיטות פעולה של איסוף מידע מתוך ארגוני טרור הניחנים במידור כבד והפועלים על הכרת הפעילים עד לרמת המשפחות שלהם. 

גם במקרה של הרופא הפלסטיני,חלק מהמידע נחשף רק בימים האחרונים , אך לא בטוח כלל שזהו מתווה הפעולה שאכן קרה בפועל. הטעיות ושתילת מידע כוזב היה תמיד חלק מפעילויות הונאה של ארגוני הביון כך שאפשר יהיה להפעיל חלק מהשיטות שוב נגד אותן ארגוני טרור שפעילותן נחשפה, וכתוצאה מכך הם לומדים מה הכשיל אותם כדי ששוב לא יצליחו להביע את שורותיהם.

היות ומדובר גם בחיזבאללה לא מן הנמנע כי ישראל השתתפה בחשיפת קצה החוט שהוביל לגילוי המלא של החיזבאללה באירופה, לא רק בתחום השיתוף פעולה שלהם עם ארגוני טרור אירופיים , אלא גם בתחום מימון פעילות הטרור על אדמת אירופה וכן פעילות של הפצת סמים מסוכנים בכל היבשת.

FakeAlert.com | An IllicitTrade.com Platform

בעבר דאג החיזבאללה לאסוף מידע על מטרות ישראליות ויהודיות ברחבי אירופה באמצעות ארגוני טרור מקומיים שמשמחו לקבל חלק מהתשלום בחבילות סם שהניבו להם הכנסות כפולות ומכופלות.

אתמול פורסם באמצעי התקשורת באירופה כי מידע שאסף סוכן סמוי של הביון הבריטי מצביע על שיתוף פעולה בין ארגון הטרור הבדלני ה-IRA החדש בצפון אירלנד לבין חיזבאללה וארגוני טרור קיצוניים נוספים במזרח התיכון, בדומה לשותפות בין ה-IRA לבין ארגוני הטרור הפלסטיניים בשנות השבעים.

IRA-PLO cooperation: A long, cozy relationship - The Jerusalem Post

מהפרטים שפורסמו היום עולה כי הקשר בין הצדדים החל לפני כשלוש שנים ופעילים של ה-IRA החדש אף טסו ללבנון ונפגשו עם נציגי חיזבאללה בשנת 2018. החשד הוא שהפגישות סייעו לארגן משלוחי נשק ואמצעי מימון עבור ארגון הטרור הבדלני, כולל רובים ופצצות מרגמה שעדיין לא התגלו.

המידע הגיע מדניס מקפאדן, שוטר לשעבר מסקוטלנד שהצליח להסתנן לדרגים הגבוהים של ה-IRA החדש וסיפק מידע שהוביל למבצע ארבצ'יה שבמהלכו נעצרו עשרה חשודים בחברות בארגון, בהם רופא פלסטיני מסקוטלנד, ובוצעו חיפושים במספר אתרים בצפון אירלנד וברפובליקה האירית. מקפאדן עצמו הוצב בתוכנית להגנת עדים.

 

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם