התפתחויות במשפט של השוטרים המואשמים במותו של ג'ורג' פלויד בארה"ב

השופט המנהל את המשפט של השוטרים שמואשמים במותו של ג'ורג' פלויד פסל היום את התובע המחוזי ושלושה מאנשיו על רקע התנהלות בלתי תקינה במהלך החקירה.

בדיון טכני שהתנהל היום בבית המשפט של מחוז הנפין, טען עורך הדין אריק נלסון, שמייצג את הנאשם המרכזי דרק צ'אובין, כי משרד התובע המחוזי הפר את חוק העדים כאשר התובע, מייק פרימן, וכמה מעוזריו נפגשו עם חוקר מקרי המוות בקשר לניתוח הגופה של פלויד, וזאת ללא נוכחות של עד שאינו עורך דין

השופט פיטר קייהיל שאל את התובע המדינתי, מתיו פרנק, שמנהל את התיק, אם אנשי משרד התובע המחוזי יהיו לצדו ליד השולחן בזמן המשפט, ציין פרנק כי עדיין לא החליט. "אז אני החלטתי, הם פסולים", אמר קייהיל ופסל את פרימן ועוד שלושה פרקליטים במשרד.

מהדיון הסתמן כי לפי המשפט, שאמור להתחיל במרץ הבא, יתקיימו שבועיים של בחירת מושבעים והדיונים עצמם יימשכו ארבעה שבועות, וזאת תחת הנחיות הדוקות בשל מגפת הקורונה. עם זאת, עדיין לא הוחלט אם להעביר את המשפט לעיר אחרת בשל המתח שסובב את הפרשה.

גם היום התקיימו הפגנות ליד בית המשפט, כאשר מפגינים שכבו על הקרקע במשך 8:46 דקות, הזמן שבו רכן צ'אובין על צווארו של פלויד בזמן המעצר המתועד שהצית את ארה"ב. כאשר הנאשמים יצאו מהבניין, קראו לעברם המפגינים "רוצחים!".

בן קראמפ, עורך הדין הידוע לזכויות אזרח שמייצג את משפחת פלויד, זעם על ההגנה שטוענת שפלויד מת בשל מנת יתר. "מנת היתר היחידה הייתה של כוח משטרתי", אמר. "כל העולם ראה מה קרה. למי תאמינו? לעיניים שלכם או לשוטרים הרוצחים האלה?".

Hebrew News - גם אם יורשע: השוטר שמואשם ברצח ג'ורג' פלויד יזכה להטבה אדיבה במיוחד

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם