מבזקי חדשות ליום 13-9-2020. מתעדכן

*- צ'ארלס ק. בראון ג'וניור הוא קצין בדרגת גנרל המכהן כראש מטה חיל האוויר של ארצות הברית –

"אנו צריכים להיות מוכנים למלחמה הדומה למלחמת העולם השנייה"

EPA/Shawn Thew

*- הבנק המרכזי בטורקיה אמר כי מאזן העסקאות הנוכחי רשם גירעון של 1.82 מיליארד דולר ביולי, במספר הקרוב לציפיות בעניין זה, וגירעון זה עלול להחמיר בחודשים הקרובים לאור מדדים רבים, כולל נגיף הקורונה והשלכותיו.

תמונה

*- שפל חסר תקדים של הריאל האיראני. היום נסחר המטבע האיראני בשפל של כל הזמנים בשוק השחור כ-263 אלף לדולר אחד לעומת כ-257 אלף ריאל לדולר ביום שישי. מאז תחילת השנה איבד הריאל כ-50% מערכו. היחלשות הריאל מוסברת במצב הכלכלי הקשה באיראן נוכח הסנקציות והשפעת נגיף קורונה.

*- ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, הודיע היום ( שבת ) כי יוון תרכוש 18 מטוסי קרב רַאפָאל חדשים מצרפת וארבע פריגטות בכדי לתת מענה מיידי לצורכי ההגנה של המדינה. (לא יותר מדמי חסות שהצרפתים גובים ממנו תמורת שליחת אניות מלחמה למזרח הים התיכון כדי לעזור ליוון לעמוד מול טורקיה )

*- ארדואן מאיים ומזהיר את נשיא צרפת עימנואל מקרון שלא 'להתעסק עם טורקיה' : "מר מקרון,אם תחפש בעיות יהיו לך בעיות נוספות איתי,אני מציע לך לא להתעסק עם טורקיה ולא עם העם הטורקי "

תמונה

*- ישראל ביקשה מרוסיה לרסן את איראן, שלא מפסיקה מניסיונותיה לפרוס מחדש את מערכת הנ"מ החדשה שלה בסוריה, ישראל רואה במערכות הללו איום מיידי המסכן את טייסיי חיל האוויר ,מצב שעלול להביא לתקיפות נרחבות נוספות בהמשך.

*-  יוֹעֵצו של הנשיא ארדואן  #اردوغان  אומר על צבא #مصر : זהו "צבא גדול, ואנחנו מכבדים אותו מאוד ורואים בו חלק מהצבא הטורקי." הוא ציין כי "מי שמסית את הצבא המצרי להתנגד ולהילחם בצבא הטורקי הן שתי מדינות: האמירויות #الامارات  וצרפת, אבל זה בלתי אפשרי, וזה לא יקרה.

(אפשר כבר לשים לב שאיפה שנעמדים מולו של ארדואן בנחישות ומוכנים אפילו ללכת לקראת הגרוע ביותר, כמו הנשיא א-סיסי , הווזיר הטורקי פשוט נסוג לאחור ועובר לדבר קצת יותר בנימוס)

*- בירת טורקיה -אנקרה תחת סופת חול אימתנית . כמה סימלי.

*- צבא טורקיה ,הצי וחיל האוויר עורכים תימרונים באש חיה.

*- בתגובה לתרגיל הטורקי החל הצי של קפריסין, ביחד עם צי ארה"ב בתמרונים ימיים משלהם במזרח הים התיכון .

قبرص تبدأ مناورات

*- הנשיא ארדואן תפס עצבים על הורדת הדירוג הכלכלי של טורקיה ע"י סוכנות מודיס  ואמר :  "תעשו מה בראש שלכם ממילא  דעתכם חסרת ערך".תמונה

כבר מזמן נראה שארדואן חי בסרט!

תמונה

*-  טייס קרב אנושי נלחם מול מטוס קרב בשליטת AI(בינה מלכותית) והפסיד, עד שנת 2024 נהיה מוכנים, כך אומר שר ההגנה של ארה'ב אספר: לאחר שאלגוריתם שפיתחנו הצליח להביס את הטייס האנושי במהלך קרב אוויר מדומה שאירחה סוכנות ההגנה למחקר מתקדם בחודש שעבר,יכנס לשרות מבצעי כבר בשנת 2024.

A U.S. Air Force F-15C and two F-16s from the 65th Aggressor Squadron break formation after a dogfight

*- מדיניות החוץ האגרסיבית של טורקיה דוחפת את ארה"ב לשקול העברת פצצות גרעיניות מטורקיה ליוון.