דיווח: ישראל תקפה שוב את קומפלקס נשק הכימי הגדול ביותר בסוריה

היום, יום שישי, מסרה הטלוויזיה של המשטר הסורי כי מערכת ההגנה האווירית הסורית הגיבה למתקפה ישראלית על העיר חלב.

מאוחר יותר דיווחה הטלוויזיה כי הצבא הסורי הפיל מספר טילים ישראליים לפני שפגעו ליעדיהם, בהתקפה האחרונה שסוריה אומרת שישראל שיגרה.

על פי דיווחים ברשתות החברתיות הסוריות ובאתרי חדשות לבנוניים ישראל תקפה אמש את קומפלקס הכימיה הגדול במזרח התיכון של הצבא הסורי הנמצא כעת בשליטת האיראנים .

על פי הערכות בסוריה ישראל תקפה משלוחי נשק חדיש שהגיע יום לפני בטיסה ישירה ,באמצעות מטוסי מטען , ישירות מאיראן לשדה התעופה הבין לאומי של העיר חאלב המרוחקת רק 23 ק"מ מהקומפלקס הצבאי שהותקף . ההערכה כי משלוחי הנשק החדישים שאך הגיעו הועברו לילה קודם למחסנים במתחם בא-ספירה שכאמור הושמדו אמש. כמו כן ידוע כי במרחבי הקומפלקס הזה ישנם מחסנים המכילים טילים בליסטיים.

קומפלקס זה הותקף ,בפעם האחרונה ע"י ישראל בתחילת חודש מאי שנה זאת.

בתקיפה בחודש מאי טענו מקורות סורים כי המטוסים הישראלים שתקפו את המתחם הצבאי בא-ספירה הגיעו משטח עיראק ונכנסו לסוריה ממזרח.

מתווה התקיפה אמש לא נודע עד כה.

בחודשים האחרונים הודיעו גורמי ביטחון בישראל כי ישראל תגביר את הפעילות שלה נגד איראן בסוריה, שכן טהרן הרחיבה את נוכחותה בעזרת מיליציות חמושות הנאמנות לה.

מקור מודיעיני באזור הצהיר כי ישראל מחריפה את תקיפותיה בזמן שתשומת הלב של העולם והאזור, כולל סוריה, מתמקדת במגיפת הקורונה.

ישראל הודתה כי ביצעה תקיפות רבות בתוך סוריה מאז תחילת המלחמה בסוריה בשנת 2011.

ב -3 בספטמבר אמרו כלי התקשורת של המשטר הסורי כי ההגנה האווירית יירטה טילים ישראליים שנורו לעבר שדה התעופה T-4 בנפת חומס, והפילו את רובם, בעקבות הפצצה ישראלית שהרגה 10 לוחמים הנאמנים לכוחות המשטר.