ניסיון להשתלטות רוסית מלאה על האינטרסים הכלכליים בסוריה

אתמול פרסם האתר נציב נט אודות הנושאים שהועלו בשיחות האחרונות בין משלחת רוסית בכירה בראשות שר החוץ לברור לצמרת הממשל הסורי בראשות הנשיא אסד .

היום מדווח הד"ר דורון פסקין מידע נוסף בנושא בערוץ הטלגרם שלו כדלקמן:

הרוסים לאסד: הגיע זמן התשלום
השבוע נערך ביקור חשוב של משלחת בכירים רוסים בדמשק. מטרת הביקור להביא להשתלטות מלאה של הרוסים על האינטרסים הכלכליים בסוריה, תוך דחיקת האיראנים. למרות ההצהרות הידידותיות שנשמעו בתקשורת, מסתבר כי הרוסים בראשות סגן ראש הממשלה יורי בוריסוב, בעצם הציבו למשטר אסד אולטימטום שיחייב אותו לחתום על הסכם כלכלי חדש בדצמבר הקרוב.

הרוסים רוצים להתחיל להחזיר להם את ההוצאות האדירות שלהם בסוריה מאז 2015 וזאת על ידי העברת החלק הארי מהפעילות במגזרי האנרגיה, התשתיות והמסחר שליטתם המוחלטת. כדי ליהנות ממה שסוריה יכולה להציע לרוסים הם צריכים קודם כל להשיג יציבות. זה אומר נטרולה של איראן ותכניותיה להעמקת הנוכחות הצבאית. כמו כן מאחר שרוב שדות הנפט של סוריה נמצאים באזורים בשליטת טורקיה, הרוסים צריכים למצוא הסדר גם כאן. ברקע הדברים חוק קיסר שמטיל מגבלות קשות על סוריה ומונע ממנה גישה לכספים מהקהילה הבינלאומית הדרושים לשיקומה. ההערכה היא כי 400 מיליארד דולר דרושים לשיקומה של סוריה.

נכון להיום הנכס החשוב ביותר שעליו השתלטו הרוסים בסוריה הוא אזור החוף ובמרכזו נמל טרטוס. הרוסים שולטים גם בתעשיות שונות ובראשן הפוספטים, אבל כאמור הם רוצים לעגן את ההגמוניה שלהם באמצעות הסכם חדש שאמור ליצור מתח בין משטר אסד לבין טהראן.