הסכם הגרעין עם איראן מנקודת מבטו של הגנרל פטראוס -ראש ה-CIA לשעבר

דייוויד האוול פטראוס (באנגליתDavid Howell Petraeus; נולד ב-7 בנובמבר 1952) הוא איש צבא אמריקאי בדרגת גנרל. כיהן כראש ה-CIA מ-6 בספטמבר 2011 ועד 9 בנובמבר 2012. קודם לכן היה מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית, מפקד הכוח הרב-לאומי בעיראק ומפקד כוחות נאט"ו והכוחות האמריקאים באפגניסטן. (ויקיפדיה)

התבטאות נדירה של הגנרל פטראוס על הסכם הגרעין עם איראן:

"היו חלקים בהסכם הגרעין שהם חיוביים ללא עוררין, והיו חלקים שהם ללא עוררין מדאיגים. מה שצריך לקרות כעת, זה שנמצא דרך שתאריך את המגבלות על תוכנית הגרעין, מה שמאוד מאתגר, ותציב אילוצים על פעילות הטילים. הדרך האידיאלית היא לפעול ביחד עם שותפות ובעלות ברית ברחבי העולם".

להלן נקודות עיקריות של דבריו:

*- "איראן רוצה לבסס הגמוניה במדינות הסהר השיעי. היא רוצה לבצע לבנוניזציה בכמה מהמדינות, באותו אופן שהיא מבצעת לבנוניזציה בעיראק. *- *- *- חיסולו של קאסם סולימאני הסיג אותם לאחור באופן משמעותי. הוא היה ככל הנראה שני בחשיבותו למנהיג העליון, בוודאי כשמדובר במדיניות חוץ אזורית".
*- "יש כמה שאלות: האם אנחנו יכולים להוביל לשינוי המשטר באיראן? מה זה דורש? היו לנו כמה אפיזודות של שינויי משטרים, והן לא תמיד הלכו לכיוון שקיווינו לו. למשל, הניסיון לשינוי משטר בלוב הביא למצב שהוא  לחלוטין כאוטי. אפשר לבקר גם כמה מהצעדים שעשינו באפגניסטן ובעיראק. הבלתי נודע כל כך משמעותי".
*- "אני סקפטי שמנהיגים בעולם, וגם כאן בארצות הברית, ילכו בדרך של שינוי משטר – אלא אם יהיו צעדים מצידה של איראן שיהיו כל כך קשים, שיהיה ברור שאין אפשרות אחרות. על בסיס הניסיון בעיראק, אפגניסטן, לוב וסוריה, יהיו סייגים לפעולה שתוביל לשינוי משטר״.

הגנרל, המאהבת והתקשורת מזילת הריר | מגפון ניוז Megafon News

קרדיט:אפקט הפרפר מקבוצת נציב