מפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב: מהחודש הבא יישארו בעיראק רק 3000 חיילים

ביירות, לבנון (23:45) – ארצות הברית תסיג, עד סוף החודש, כ -2,200 חיילים מעיראק,במה שנראה כהפחתה משמעותית של נוכחותה הצבאית במדינה – כך  אמר מפקד פיקוד המרכז (CENTCOM), הגנרל פרנק מקנזי.

"כהכרה בהתקדמות הגדולה שעשו כוחות עיראק ובייעוץ, ובתיאום עם ממשלת עיראק ושותפינו לקואליציה, ארה"ב החליטה להפחית את נוכחות חייליה בעיראק מכ -5,200 ל -3,000 חיילים במהלך חודש ספטמבר " – כך אמר הגנרל מקנזי במהלך טקס חילופי מפקדים  בבגדאד.

US military presence in Iraq in spotlight

ביום שלישי אמר בכיר בממשל כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יודיע ביום רביעי  על צמצום משמעותי של הנוכחות הצבאית בעיראק ובימים הקרובים  יודיע גם על נסיגה מאפגניסטן.

הגנרל מקנזי אמר כי כוחות ארה"ב שנותרו בעיראק ימשיכו במשימתם הנוכחית לספק סיוע ולייעץ לשותפיהם המקומיים.

מפקד CENTCOM הביע אמון ביכולתם של הכוחות העיראקיים למנוע מקבוצת הטרור של המדינה האיסלאמית (שנאסרה ברוסיה)- דאעש  לבצע מעשי טרור ולשמור על הביטחון במדינה.

מקנזי אמר כי ארצות הברית תמשיך לשתף פעולה עם שותפותיה באזור בכדי להתמודד עם המדינה האסלאמית (דאעש) ולהרחיב את התכניות לחיזוק הצבא העיראקי.

"החלטה זו נובעת מאמוננו ביכולתם החזקה של כוחות הביטחון העיראקים לפעול באופן עצמאי", אמר מקנזי והוסיף כי מדובר בהצגה ברורה של המחויבות האמריקנית לסייע לעיראקים להביס טרוריסטים.

ב- 11 ביוני קיימו ארצות הברית ועיראק את המפגש האסטרטגי הראשון. לאחר השיחות, אישרה ארצות הברית כי תמשיך לצמצם את נוכחותה הצבאית בעיראק לאחר שהפרלמנט במדינה הצביע קודם לכן על גירוש כל הכוחות הזרים.