רוסיה שולחת מערכת נשק שתאפשר לצבא הסורי להתמודד בהצלחה בשריון הטורקי

דיווח: רוסיה שולחת לסוריה מערכת נשק חדישה הנקראת 'משמיד הטנקים'

בירות, לבנון (11:10) – הצבא הרוסי שולח מערכת טילים חדישה נוספת לסוריה על רקע הדיווחים על הגעת כלי רכב המשוריינים במספרים עצומים של טורקיה על אדמת סוריה, כך דיווח ביום שני אתר האינטרנט הרוסי המתמחה בפרסום מידע צבאי – "אביה.פרו" .

"על פי דיווחים בתקשורת המתייחסים להצהרות במחלקת ההגנה הרוסית, הצבא הרוסי שלח 'משמידי טנקים וכלי רכב משוריינים טורקיים לסוריה, אשר ייבדקו על אדמת סוריה. הנשק יהיה כל הזמן  בשליטת הצבא הרוסי.  מערכת נשק כזאת יכולה להרוס בו זמנית עד 10 כלי רכב משוריינים של האויב ממרחק של עד 100 ק"מ, מה שיאפשר לצבא הסורי להשמיד כמה מאות טנקים ומשוריינים טורקיים וכן תותחים מונעים בתוך מספר שעות בלבד ", טוען האתר אביה פרו.

בינתיים, על פי הפרסום באתר החדשות הווייטנאמי, סוהא, "מערכת הנשק המודרך ברמת דיוק גבוהה עם טווח ירי של עד 100 ק"מ, שהוצגה לאחרונה לראשונה, נשלחה לניסויי שדה בסוריה."

האתר הוסיף כי "הדיוק של טילים, המשמשים בעיקר להשמדת טנקי אויב, מסופק על ידי מערכת מכ"ם ניווט רב תכליתית, הכוללת גם ציוד תקשורת וניווט ושני מל"טים".

כטב"מי הרמס אכן נכחו על אדמת סוריה, אך הם היו בגרסה שחיל האוויר השתמש בו , Hermes-A , עם טווח של כ -30 ק"מ, המהווה נתון מרשים מאוד עבור מערכת טילי נ"ט (המתחרה הקרוב ביותר הוא ספייק NLOS מתוצרת ישראל, המגיע לטווח של עד 20 -25 ק"מ). "

דיווחים אלו מגיעים בו בזמן ששר ההגנה הרוסי , שויגו , אמר שארצו מתקינה מערכת נשק חדישה במטוסי הקרב שלה לאחר שנוסו בהצלחה על אדמת סוריה.

Russia is sending 'tank destroyer' missile system to Syria: report - Geopolitics News