משבר האקלים מאיים על האנושות כולה- "או שנתאחד, או שנתאבד".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, מזהיר – " מעצמות העולם חייבות לשלב ידיים ולהצטייד מחדש בכלכלותיהן לעתיד ירוק, "אחרת האנושות תעלם", כישלון השליטה במגפת קוביד 19 מדגישה את סכנת המחלוקות .

לפני הופעתו של נגיף הקורונה החדש, תוארה שנת 2020 כמרכזית לתוכנית האנושות להימנע ככל שניתן מפעולות בעלות השלכות קריטיות להתחממות גלובלית קטסטרופלית,האנושות אינה מתוכננת להתמודד עם גל חרדה ציבורי מפני עתידו וגורלו של כדור הארץ.

משבר הקורונה אולי דחק את נושא האקלים לשוליים כאשר מדינות רבות בצעו סגר חסר תקדים כדי לנסות להאט את התפשטותו, אך אני מדגיש כי הצורך לפעול להקטנת התחממות כדור הארץ דחוף יותר מתמיד.

אני חושב שהכישלון שנוצר ביכולת להכיל ולהתמודד מול התפשטות הנגיף בגלל שלא היה מספיק תיאום בינלאומי להלחם יחדיו בנגיף – כישלון זה אמור להדליק נורה אדומה בוגרת למנהיגיי המדינות ולהבין שהן צריכות לשנות את עמדותיהם ולחשב מסלול מחדש.

"הם צריכים לעבוד יחד על איום האקלים, שהוא איום גדול הרבה יותר מאיום המגיפה עצמה. זהו איום קיומי על הפלנטה שלנו ועל חיינו."

הרבה כעת תלוי במעשיהם של המעצמות המובילות- סין, ארצות הברית, אירופה, רוסיה, הודו ויפן,.

"מעולם לא היינו כה שבריריים ומעולם לא היינו זקוקים לענווה,זה הזמן לאחדות ולסולידריות. הפגנות לא רציונליות של שנאת האחר ועל הרגש הלאומי ההולך וגובר לא יתרמו למאבק למען הפלנטה ".

"או שנתאחד, או שנתאבד".

משבר האקלים הגלובלי ומדינת ישראל - עמותת שומרי הבית

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב