רפורמה במבחני הבגרות בבתי הספר התיכוניים במצרים

שר החינוך המצרי, טארק שאוקי, הודיע על רפורמה במבחני הבגרות בבתי הספר התיכוניים כאשר החל מהשנה הקרובה הם יתקיימו באופן אלקטרוני בלבד והתלמידים יוכלו להיבחן שוב על מנת לשפר את הציונים שלהם בדרך למוסדות ההשכלה הגבוהה.

במסגרת שיטת התאנוויה עאמה (תיכון כללי), ששורשיה מגיעים לתקופת הכיבוש הצרפתי בראשית המאה ה-19, תלמידי התיכונים בני ה-17 וה-18 נדרשים להיבחן במקצועות שלמדו. הבחינות נחשבו לקריטיות עבור התלמידים בקביעת המסלול שלהם בלימודים האקדמיים ומעוררים לא מעט לחץ בקרב הצעירים ובני משפחותיהם.

ביוני האחרון, בצל צעדי זהירות הדוקים בשל מגפת הקורונה, ניגשו יותר מ-650 אלף תלמידים לבחינות. יותר מ-490 אלף מתוכם השיגו ציון עובר, כאשר הציון הממוצע בקרב התלמידות עמד על 82.9 אחוז ואצל הבנים על 79.9 אחוז. 39 מהנבחנים השיגו ציון מושלם של 100 אחוז.

היום הודיע השר שאוקי כי בשנת הלימודים הקרובה, שתיפתח ב-17 באוקטובר, יבוצעו שינויים מרחיקי לכת באופי הבחינות. המבחנים יתקיימו באופן אלקטרוני בלבד והשאלות יהיו במתכונת של מבחן אמריקאי עם מספר תשובות ללא צורך בכתיבה.

כמו כן, לא יהיה נוסח אחד לכל בתי הספר, אלא ארבעה נוסחים באותה רמת קושי, ותלמידים יוכלו להיבחן מחדש בכל נושא על מנת לשפר את הציונים ואת סיכויי הכניסה למוסדות איכותיים יותר.

הדילמה המצרית: טאבלט או ארוחה - זירת הדעות - TheMarker9

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם