הרקע לפגישה המתוקשרת והחריגה בין נסראללה ולבין הנייה. דעה

אחרי הפגישה המתוקשרת והחריגה יש לומר בין נסראללה ולבין הנייה עלו הרבה שאלות ותהיות לגבי תוכנה של אותה פגישה שהתקיימה בביירות אבל לא רק שם.

צאלח אל ערורי , זה האיש החשוב בסיפור, הוא זה שטווה את החוטים וקושר את הקשרים.
הנייה זו התפאורה שמתלווה למהלך של חמאס וחיזבאללה בתקופה האחרונה, כן הם התקרבו ומתקרבים עוד אבל לא בחינם.

מחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון כבר מזמן הפכו להיות ישות בפני עצמה, לא ממש מתעסקים איתם אבל ארגוני הטרור שם חוגגים כבר שנים רבות, ברחבי לבנון קיימים 12 מחנות פליטים הגדולים שבהם הם: עין אל חילווה ובורג' אל ברג'נה.
סה"כ (הערכה כמובן יכול להיות שהמספר גדול הרבה יותר) מדובר ב- 350 אלף פלסטינים.

הנייה הגיע למחנה עין אל חילווה כשהוא (רווי משומן כבשים) נישא על הכתפיים ובכיסו מיליון דולר שקיבל מאיראן לטובת פרויקטים במחנה עין אל חילווה, למה דווקא עין אל חילווה בטח תישאלו? עין אל חילווה זה האוניברסיטה של הטרור בלבנון,לא בכדי הכסף עבר לשם.

תמונה

איראן לא פראיירים בכסף הזה הם קונים ויקנו את הפלסטינים הנמצאים במחנות בלבנון ובמיוחד בעין אל חילווה, כשיגיע הרגע חיזבאללה ישתמש בהם, אין ארוחות חינם כל דבר בזמנו.

המשפט שאמר הניה כי הטילים יעברו את תל אביב יש בה מסר עמוק המחדד את שיתוף הפעולה שתהיה עת תתחיל החזית הצפונית.

מה המסר שמעביר חיזבאללה באמצעות אותה פגישה?

חיזבאללה שזה בעצם איראן הבינו שתקיפות חיל האוויר הישראלי בסוריה לא יקבלו את המענה המתאים מה רוסים, אז הם בונים מהלך עוקף רוסיה, רק לאחרונה ארגון חיזבאללה הסיג מסוריה לא פחות מ 2500 לוחמים והחזיר אותם ללבנון, תוסיפו לזה 3 מערכות נ"מ מתקדמות איראניות שעל פי מספר דיווחים נמצאים על גבול סוריה לבנון, ולבנון ממש.
מערכות אלה לדעתי אפילו אם הן כבר מבצעיות הן לא פועלות וכנראה גם לא יפעלו עד שתתקבל ההוראה מלמעלה.
המערכות האלה הן שובר שיויון בזירה הלבנונית, ברור לי שבאותו רגע שמערכות המכ"מים של אותן מערכות יופעלו הן מיד יושמדו, בתקווה שלא יפגע כלי טיס ישראלי לפני.  לכן, הם ישמרו את זה לרגע שבו הם יצטרכו להפעיל את אותן מערכות.

המסר … העברת הזירה הסורית ללבנון, האיראנים לא מצליחים להרים ראש בסוריה הם ינסו את "מזלם" מלבנון.

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם אבו צאלח