מבזקי חדשות ליום 8-9-2020. מתעדכן

*- קצין מודיעין בכיר מחטיבת צפון מזרח אסיה מפיקוד הודו-פסיפיק בארה"ב בין השנים 2005-2019.

" למען האמת ההתנהלות מול צ.קוראה דיי משעממת.לא ברור מדוע מסתירים את יכולתייהם כמדינה גרעינית בעלת נשק לא קונבציונאלי קטלני. צפון קוריאה כבר בדקה מספר מודלים חדשים של טילים בליסטים ששוגרו מצוללות עוד בשנה שעברה.

*- סאלח אל-עארורי, בראיון ל- אל מייאדין :  "בעימות הבא ישראל תשלם מחיר חסר תקדים . העורף הישראלי שהיה בטוח במלחמות הגדולות בעבר יהיה כולו חלק מהמלחמה".

*- שר ההגנה האיראני, אמיר חתמי שב והצהיר כי בתום הסרת אמברגו הנשק על איראן, שאמור להתרחש באוקטובר תייצא איראן נשק ומערכות צבאיות למדינות שונות ובהן גם לבנון. איראן ניסתה בעבר לשכנע את הלבנונים להציב הגנ"א וארה״ב הודיע ללבנונים שאם הם מקבלים משהו צבאי איראני יבוטל על הסיוע האמריקאי.

*-  ישראל אמרה כי אינה יכולה לחסום את מכירתם של מטוסי F-35 מתוצרת אמריקה לאיחוד האמירויות הערביות, ותבקש מהבית הלבן אמצעי לחימה אחרים כדי שתוכל לשמור על עליונותה הצבאית האזורית, כך דווח ב"ידיעות אחרונות ".

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי "כל מטרת ״ההתנגדות״ נועדה לצרכי פיצוי. זה היה ככה מאז ומעולם תוך שימור היתרון היחסי המעוגן בחוק האמריקאי.  מעבר לעובדות הפשוטות שחיל האוויר מתאמן מזה שנים עם טייסי האמירויות, יש לישראל יתרון מובהק שבאמירויות יהיה מערך תחזוקה ותמיכה במטוס המורכב הזה בחצר הקידמית של איראן.

חבר אחר בקבוצת נציב העיר כדלקמן :

א, ישראל לא יכולה למנוע מכירה של נשק מתקדם לאמירויות כי זה עסק כלכלי אמריקאי ולכן מעבר להצהרות לצרכי פנים נגד המכירה אנו לא יכולים לעשות דבר.
ב, לא מבין מה החשש שלנו ממכירת מטוסים מתקדמים לאמירויות? הלא ברור שהם לא יעשו בו שימוש נגדנו, להיפך הסיכוי שהוא ישמש נגד איראן גבוהה הרבה יותר.
ג, בעבר הרחוק ישראל התנגדה באופן נחרץ למכירת מטוסי איווקס לערב הסעודית(לנו האמריקאים לא סיפקו אותו) מחשש שזה ייפגע בביטחוננו לבסוף הושגה פשרה שהמטוסים שיירכשו יוצבו בבסיסי אוויר מרוחקים מגבול ישראל, אגב מעולם לא נעשה שימוש במטוס הזה נגדינו.

*- דסק החוץ: האיחוד האירופי על העברת שגרירות סרביה לירושלים: מצופה ממדינה שמועמדת להצטרף לאיחוד "ליישר עמדות" עם מדיניות האיחוד. הצעד של העברת השגרירות לירושלים "מדאיג ומעורר צער".

*- חוסיין אמיר עבד אל-היאן, עוזרו המיוחד של יו"ר המג'לס : ההתעצמות של ההתקפות האוויריות הישראליות על סוריה הם חלק מהניסיון של הישראלים להשיג מידע על היכולות , של מערכת ההגנה האווירית האיראנית בסוריה ולגלות היכן הם מוצבות .

*- דמשק, 6 בספטמבר – משלחת רוסית בכירה בראשות סגן ראש ממשלת רוסיה יורי בוריסוב הגיעה אתמול (ראשון בערב) לבירת סוריה, דמשק, כדי לקיים שיחות עם בכירי סוריה, כך על פי סוכנות הידיעות הממלכתית SANA.

שר החוץ הרוסי לברוב נחת בדמשק היום.

*- למעלה מ- 200 עובדי האו"ם בסוריה נבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. חלקם פונו מהמדינה לקבלת המשך טיפול רפואי.

מתאם פעולות האו"ם ורכז הומניטארי בסוריה, אימרן ריזא, דיווח ושלח מכתב לראשי סוכנויות האו"ם .

*- מסייע יו"ר הפרלמנט האיראני לעניינים בין לאומיים, חסין אמיר עבד אל-להיאן, אומר כי איראן תגיב מעתה גם נגד איחוד האמירויות, בנוסף לתגובה נגד ישראל, "על כל פעולה שיבצעו מנגנוני המודיעין של ישראל באיראן או באזור".
הוא הוסיף כי ביכולתו של ההסכם בין ישראל לאמירויות ליצור "עתיד קשה" מאד לאמירויות ואמר כי הוא מציע ל"ידידיו האמירותיים להביט שוב ולראות מה היה גורלו של אנור סאדאת ולתקן את התנהלותם". עבד אל-להיאן הוסיף כי סעודיה גם היא לא הולכת בנתיב טוב יותר מזה של האמירויות, בכך שהתירה למטוסים ישראליים לעבור בשטחה האווירי. הוא הוסיף כי איראן מזהירה את סעודיה כמו את האמירותיים וכי הזמן לפעול נכון עוד לא עבר: "אנו ממליצים להם להתרחק מהנתיב השגוי שבו הן הולכות ואולי תלך בו גם בחריין ומבקשים מהם לא לשחק בביטחון האזור".
עבד אל-להיאן התייחס לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה ואמר כי מדובר בניסיונות של ישראל להשיג מידע בכל הנוגע ליכולות מערכות ההגנה האוירית האיראניות במדינה ובנוגע לאתרים שבהם הן נמצאות: "סוריה היא סוגיה אסטרטגית עבורנו..לא נאפשר לאף אחד לעבור את הקווים האדומים שלנו בסוריה", אמר. (קרדיט : כאן 11)