איראן טוענת לנשק שיפתיע את אויביה וחושפת אירוע ביטחוני בסואץ

סוכנות הידיעות האיראנית – מהר: "איראן מכריזה על נשק שבעזרתו היא תפתיע את האויב. חשיפה ראשונה של אירוע ביטחוני בתעלת סואץ

מפקד כוחות הים של צבא איראן, האדמירל חוסיין חנזאדי, הודיע כי  כוחותיו הצטיידו במזל"ט מדגם "בלקין" ("שקנאי") הניתן לשיגור אנכי והמצויד ביכולות מתקדמות שיפתיעו את האויב, וציין כי "כל משחתות הצי האיראני, כולל " אלבורז " ו- "סהאנד" מצוידות במערכות טילי  שטח.

בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית – "מהר" אמר אדמירל חוסיין חנזאדי כי "לאחר פרוץ מגיפת קורונה, חיל הים ערך יותר מתמרון אחד וכי התרגילים שעתידים להיערך יתבצעו על פי לוח הזמנים שנקבע, אך תוך שמירה על פרוטוקולי בריאות, שכן נושא הביטחון הוא קו אדום ואינו נתון לדיון. "
תא"ל חנזאדי ציין את הפיראטיות הימית שביצעו כמה מחבלים הזוכים לתמיכה מכמה ממשלות ואמר: "הנושא – לא ניתן לו פומבי, אך המידע שהתקבל אצלנו  מעיד על עובדה זו."
הוא הוסיף, "בשנה האחרונה נאלצנו ללוות את ספינותינו עד לתעלת סואץ מספר פעמים, וכי הכוח הימי האיראני נמצא בים על מנת לעמוד בפני כל איום, ובמידת הצורך, נעצור ונבדוק כל ספינה ונלווה את ספינותינו לכל נקודה בעולם בעת הצורך."

האדמירל חנזאדי סבור כי "אין שום מגבלות בפני הכוח הימי ומשרד הביטחון האיראני בכל הקשור לייצור כל סוגי הספינות והפלטפורמות הימיות הצבאיות ". דברים אלו נאמרו בהתייחס ל-"צוותים המקצועיים במספנות המשמשות לייצור ספינות וצוללות ".

תא"ל חנזאדי הצביע על "החשיבות של חימוש ספינות צבאיות במערכות טילים המשוגרים אנכית, מכיוון שהן יכולות לשאת מספר גדול יותר של טילים על הספינה, מה שאומר לספק יכולת הרתעה והגנה של הכוח הימי", ואמר: מערכות השיגור האנכיות מכוונות לעתים קרובות נגד איומים אוויריים.

הוא התייחס גם ל"חשיבותם ותפקידם של מזל"טים אצל הכוח הימי והפיתוחים הטכנולוגיים  שביצעו כוחות הים האיראניים בתחום כלי הטיס הללו ", ואמר במהלך טקס  הסרת הלוט של המזל"ט, המשוגר אנכית – "בלקין "  (שפותח במיוחד למשימות ימיות) כי " הוא פותח וצויד ביכולות בלעדיות. שעתיד יפתיע את האויב. "

מפקד הכוח הימי של צבא איראן אמר כי "כוח זה מחזיק במסוקים המתקדמים ביותר בעולם, וכך גם לגבי מסוקים נגד צוללות, מכיוון שמערכת הסונאר (מערכת אלקטרונית לאיתור צוללות) וטילי טורפדו (לתקיפת צוללות) של חיל הים האיראני הם מהמתקדמים ביותר מסוגם בתחום האוויר-ים, שם יש לנו גם את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר מסוגן בעולם. "
בהקשר של מערכות נקודתיות, הסביר אדמירל חנזדי: "ייצור מערכות אלו בתוך ארצנו הגיע לשלב רציני, והן כבר נוסו על החוף, ואז הותקנו על כלי שייט , ובוצעו הבדיקות הדרושות, ואז הותקנו על משחתות " אלבורז " ו-" סהאנד "ומשחתות אחרות,ובכך הסתיים חימוש כל המשחתות בצי האיראני במערכות שיגור טילים ."

الادميرال خانزادي: ليس بامكان اية قوة بحرية ضمان امن البحار بمفردها - قناة العالم الاخبارية

הערות:

*- אמנם מפקד חיל הים האיראני דיבר ברמזים אך הוא חשף שאניות חיל הים האיראני מלוות ספינות איראניות מסוימות עד לתעלת סואץ. האם הליווי הצבאי  בא כדי למנוע את מעצרן ע"י מדינות אחרות כי הן נושאות מטען אסור? פעולה זאת עדיין לא בוצעה והפעילות האיראנית לא הועמדה במבחן , אך סביר שזה יקרה בעתיד הלא רחוק.

*- מפקד חיל הים האיראני חושף כי חיל הים האיראני פועל גם בים האדום אם כי לא ידוע,מהמקורות הגלויים על פעילות שכזאת ולא צולמו כלי שייט צבאיים איראנים במימי הים האדום.

*- התקנת מערכות טילים הניתנים לשיגור מכלי שייט מאפשרים לאיראן לצמצם טווחים לעבר אזורים שברצונם לפגוע בהם בטיליהם והם  היו מחוץ לתחום עד כה.

*- ההתייחסות של מפקד חיל הים האיראני ליכולות שלהם בלוחמת צוללות נועדה לשגר מסר ברור לכל מי שפועל באוקיינוס ההודי והים האדום כי איראן יודעת שצוללות "עויינות" עוקבות אחרי כלי השייט שלה וכי היא ערוכה להתעמת עם כל ניסיון של פעולה של צוללות אלו נגדם.

*- לפני כשנה אמר אותו מפקד איראני כי כל נוכחות ישראלית במפרץ הפרסי יכול להצית מלחמה באזור וכי על ארה"ב ובריטניה לקחת אחריות ולמנוע זאת.

الادميرال حسين خانزادي