הערכה איראנית: איחוד האמירויות הערביות עשוי לארח בסיס צבאי ישראלי

דו"ח איראני מזהיר מפני הסכנה של "היעדים הלא מוצהרים" של הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות הערביות לבין מדינת ישראל, ובמיוחד מהאפשרות שישדאל תשיג דריסת רגל במפרץ, מה שיאיים באופן ישיר על ביטחונה של טהראן.

הדו"ח, שפורסם באתר האיראני – "ג'אדה איראן " – "جاده إيران", סבור כי "יעדים אלה אמנם לא הוכרזו", לדבריו, "אך ברורים במובן הגיאופוליטי".

הדו"ח הסביר כי ההסכם לא נועד לשלום ,לאור היחסים הסמויים בין ישראל לאמירויות ,הידועים כבר עשרות שנים, " ואבו דבי לא ירתה ולו ירייה אחת על ישראל או אפילו איימה עליה מאז הקמתה" .

האתר הוסיף, "לפיכך, ההכרזה על ההסכם נועדה לאיים על איראן מלכתחילה, על פי מה שמומחים לענייני האזור מעריכים , כיוון שלישראל תהיה דריסת רגל באמירויות, ובמונחים רחבים יותר, במפרץ כולו, וההסכם עשוי, בעתיד הקרוב, להוביל להקמת בסיס צבאי וביטחוני ישראלי מול איראן."

הסכנה לאיראן, על פי הדיווח, היא שרוב שדות הנפט החשובים שלה, הנמלים והכורים הגרעיניים שלה נבנו על חופי המפרץ.

"אולי זה מסביר את התעניינות ישראל באמירויות", על פי הדו"ח, "מכיוון שהיא המדינה הקרובה ביותר לאיראן מבחינה גיאוגרפית". מה שמציב את העין הישראלית הישירה, ואולי גם את היד, במרחק של כמה קילומטרים ממתקניה האסטרטגיים של איראן ."

והדו"ח ממשיך, "זה, ככל הנראה, מה שידחוף את טהרן לנקוט באמצעי נגד צבאיים – כפי שהודיע ​​מפקד משמרות המהפכה האיראנים – חוסיין סלאמי לפני כמה ימים."

"הכוחות המזוינים האיראניים יטפלו באמירויות על פי משוואות חדשות, ולא יאפשרו לישראל בסיס במפרץ … וטהראן תיצור בריתות אזוריות חדשות בכדי להתמודד עם ההשפעה הישראלית במפרץ", הוסיף בהצהרותיו הגנרל סלאמי כאמור.

تقدير إيراني: الإمارات قد تستضيف قاعدة عسكرية إسرائيلية

האתר נציב.נט פרסם בימים האחרונים, ידיעה ,בהסתמך על מקורות ערביים כי ישראל מתכוונת לבנות בסיסי מודיעין באי סוקוטרה,מדרום לתימן, הנמצא בשליטה של האמירויות , שיאפשרו לה שליטה טובה יותר על התנועות האיראניות מהמפרץ הפרסי דרך מצרי באב אלמנדאב וכלה במדינות קרן אפריקה.