מבזקי חדשות ליום 5-9-2020. מתעדכן

*- החשש במערכת הביטחון גובר מעריכים כי חיזבאללה נערך לתקיפה בשבועיים הקרובים עוד לפניי חג ראש השנה. בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה ינסה לשגר רקטות ליד חוות שבעא הלבנונית הכבושה, או ינסה לבצע חדירה לשטח ישראל, האופציה לירי נ"ט לעבר כוחות צהל קיימת.

*- המטוס שיורה "אמצעים טכנולוגיים": באמירויות יקבלו את כלי הטיס המתקדם – שאפילו ישראל לא מחזיקה נתניהו ידע על עסקת הנשק בין ארה"ב לאיחוד האמירויות ולא התנגד אליה. בשולי הדיווח נחשפו גם פרטים חדשים על העסקה המסתמנת – ופורסם לראשונה כי בין כלי הנשק שיימכרו לאמירויות כלול גם מטוס לוחמה אלקטרונית מתקדם ביותר: "F18 גראולר". ישראל לא מחזיקה כיום במטוס מסוג זה.

*- "התקיפה הישראלית האחרונה על סוריה היא החשובה ביותר מזה חודשים. היא פנתה לכלי נשק איראניים מתקדמים, כולל מזל"טים ומערכות טילים, והתקיפה בוצעה בתיאום עם ארצות הברית." ( רון בן ישי)

*- #סוּריָה – אתר ISI הישראלי מפרסם תצא"ות של שני אתרים שהותקפו לפני יומיים מהאוויר , שדה התעופה של דמשק (הושמד \ה מפקדה ומחסן איראני בשדה התעופה של דמשק) ותקיפות על שדה התעופה T-4, שכוון נגד מסלול ההמראה. התקיפות נועדו לפגוע בתשתית בה משתמשת איראן להובלת נשק לסוריה.

*- #רוסיה – פוטין רואה בפרויקט צינור הגז לברלין את הנשק האסטרטגי החשוב ביותר נגד אירופה.

*- בחריין תפתח את שמיה לטיסות בין האמירויות לישראל.

*- #טורקיה – ארדואן אומר למרקל במהלך שיחת וידיאו: יוון וקפריסין נקטו בצעדים להעלאת רמת המתח באזור.

*- # לבנון – עימותים בין מיליציות שיעיות חמושות בעיר בעלבק, תוך שימוש במשגרי RPG.

*- #סוּריָה – מומחים תיעדו 338 טיסות מטען צבאיות שהמריאו מאיראן לסוריה בין חודשים נובמבר ליולי. על פי מקור דיפלומטי לאלג'זירה.

*- ערוץ אלמנאר ישדר החל מהיום תוכנית תיעודית בשם "סוד השחרור השני " בה יוצגו קרבות ותיעודים מהלחימה מ- 2013 עד 2017 בתל נבי מִנד עד לשחרור 34.5525, 36.518333
המטרה העיקרית היא להעביר מסר לישראל  כי במלחמה הבאה יכבוש חיזבאללה את הגליל.

*- # אמריקה – משרד האוצר האמריקני: סנקציות נגד 6 גופים באיראן, איחוד האמירויות הערביות ובסין בגין מכירת מוצרי נפט איראניים. אז אתם רואים אמנם האמירויות מחייכים לכיוון ישראל אבל ממש לא עוזבים את האיראנים.

*- # מזרח הים התיכון – רוסיה תערוך תרגילים ימיים צבאיים בין ה -8 בספטמבר ל -25 בספטמבר באזור השנוי במחלוקת בין טורקיה ליוון, שהוא האזור בו נמצאת ספינת חיפושי הנפט הטורקית "אל רייס ערוג '".

*- המטוס הנשיאותי של מקרון הדרדר בביירות וכנפו פגע בדלת האנגר. מקרון נסע במטוס חליפי.

*- # לבנון – סגן שר החוץ האמריקני "דייוויד שנקר" לא ייפגש עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני – נבי ברי, עד שלבנון תסכים לשנות את עמדתה לגבי הסכמי תיחום גבולות עם הישות הציונית, כך על פי אתר החדשות הלבנוני – LBC

*- 29 מיליארד דולר בשנה ,זהו הסכום שמשלמת אוסטרליה ממתקפות סייבר .

בדו"ח שהתפרסם ממרכז אבטחת הסייבר האוסטרלי (ACSC) נמצא כי סוכנויות האבטחה הלאומיות קיבלו 59,806 דיווחים על פשיעה ברשת במהלך 12 חודשים, כמעט אחת ל -10 דקות.

cyber code

(Dado Ruvic/Illustration/Reuters)

*- קלינטון: טראמפ "יערום שקי חול" סביב הבית הלבן "כדי שאף אחד לא יוכל להוציא אותו."

*- לאחר שממשלת גרמניה זיהתה איזה רעל פגע בפעיל זכויות אדם רוסי שהובא לטיפול אצלה מרוסיה , אומר דובר הקרמלין כי רוסיה מוכנה לשתף פעולה על כל חקירה בנושא.

*- החברה שמשרדיה הותקפו בעיראק היא G4S, חברת אבטחה בריטית. בתקיפה נפצעו שני קבלנים בריטיים.

החברה נאסרת לפעילות בנורבגיה באשמת הפרת זכויות אדם, ויש לה סניף בערב הסעודית בשם G4S-Al-Magjal, שעובד על פרויקטים עם כוחות חירום, במאבק בטרור ובמעקב.

*- סוחוי 35 שהופל עי הגנ"א טיוואנית שמבוססת על אמצעים מערביים כמו פטריוט והוק.

*- תרחיש אפוקליפטי(הפנטגון המעופף )

אם תפרוץ אי פעם מלחמה גרעינית וכל התקשורת קרקעית צבאית אמריקאית תושמד, חיל האוויר האמריקני ערוך ומוכן להמשך עם מטוס E-4B, המכונה " מטוס יום הדין ", בכוננות 24/7.

מטוס הבואינג 747 הצבאי בשווי של 223 מיליון דולר נועד לשרוד פיצוץ גרעיני ויהפוך למרכז הפיקוד והבקרה של הבכירים ביותר בצבא ארה"ב, כולל נשיא ארה"ב , שר ההגנה והרמטכ"לים המשותפים.

ישנם 4 מטוסים מבצעיים ברשות חיל האוויר האמריקאי.

 

כתיבת תגובה