לקראת יום השני ללחימה במחוז קונייטרה הסורי – פרטים חדשים.

לאחר מתקפת הפתע של המורדים על מרכז הפיקוד האירני והחיזבאללה בעיירה אלבעת' וטענות המורדים כי הצליחו להבקיע את קווי ההגנה הראשון והשני של הכוחות והמיליציות האירניות שם ,מה שהסורים מכחישים , נראה כי הכוחות נכנסו למנוחת לילה בעוד הארטילריה הסורית ושל החיזבאללה מנסים לשבש את כוחות התגבור של המורדים באזור מלהגיע ולתגבר את הכוחות באלבעת'. הירי של כוחות החיזבאללה וצבא סוריה לעבר העיירהאלחמידייה מתקבל בצד המורדים כניסיון לשבש העברת פצועים שלהם לקבלת טיפול רפואי בשטח ישראל .

[img attachment="9381" /]

 

דיווחים ממקורות המורדים באזור קונייטרה טוענים כי החיזבאללה הסיג את יחידות העילית שלו מאזור העיירה דיר מאכר, שם נמצא מרכז הפיקוד המחוזי שלהם. כמו כן מדווחים כי צבא סוריה שלח תגבורות לאזור והם נמצאים כרגע באזור סעסע. כמו כן מדווחים המורדים כי כוחות פוג' הגולן ,הנלחמים לצד צבא סוריה נסוגו מעמדותיהם ברחבי העיירה אלבעת' וכי הם מבקשים ברשתות הקשר שחיל האוויר הרוסי יתערב לטובתם  (כי מצבם קשה). קודם לכן דיווחו רשתות מורדים כי גם כוחות החיזבאללה באזור בקשו בקשר את התערבות חיל האוויר הרוסי להצלת המצב .

ערפל הקרב עדיין סמיך מדיי כדי לדעת מה מהדיווחים נכונים ומה מוגזמים אך עצם העובדה שיש כוחות מורדים באזור העיירה אלבעת' מעידים כי אכן מצב כוחות משטר אסד "לא פשוט".

בנוסף יש לנו חידה לפתור.

מקורות הקרובים לצבא סוריה טוענים כי ישראל ירתה טיל קרקע-קרקע ,מעמדה בתל אבו-נידה, לעבר מבנה בעיירה אלבעת' שגרם לקריסתו וכי מבין שברי הבית הוצאו גופות הרוגים ופצועים.

צבא סוריה דיווח עוד קודם לכן כי קצין בכיר שלהם, בדרגת תת אלוף נהרג בעיירה .

[img attachment="9366" /]

האם בחסות תגובת הנגד הישראלית בוצע חיסול ממוקד של בכירים אירנים ו-או חיזבאללה ו-או צבא סוריה (מחק את המיותר או אל תמחק בכלל) ? אם כן נשאר לנו לנסות ולזהות מי הצטרף לבכיר הסורי בדרכו האחרונה ?

מחר יהיה שוב מעניין .

 

[img attachment="9373" /]

 

 תמונה מהעיירה אלבעת':

כתיבת תגובה