מבזקי חדשות ליום 1-9-2020. מתעדכן

*- המון רופאים מומחים מזהירים כי הטכנולוגיה הנוכחית לבדיקת קורונה באמצעות מטושים באף (PCR) פסולה ואינה יעילה, למרות יכולתה לזהות את הנגיף. "טכנולוגיה זו עובדת על שיטת זיהוי של כן נמצאים חיידקי קורונה או לא נמצאים כלומר, אדם שנושא את הנגיף התוצאה תהיה חיובית אדם שנבדק ונמצא שלילי לא בהכרח נקי ,הבדיקות הללו אינן יכולות לחשוף את רמת או כמות הוירוס בגוף האדם". ניו יורק טיימס

*- הפיקוד הכללי של כוחות הצבא במצרים הודיע ביום ראשון כי הכוחות המזוינים חיסלו 77 מחבלים חמושים ועצרו אחד נוסף בחודש האחרון.

*- רשת סקיי בערבית מדווחת כי שגריר לבנון בגרמניה, מוסטפא אדיב, קיבל את תמיכת רוב חברי הפרלמנט – וצפוי לקבל את התפקיד.

*- מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, חאדר חביב, בראיון לרשת החדשות קודס: הגישור בנושא הרגיעה בעזה עדיין רחוק מלהגיע לתוצאות ועד לרגע זה לא השיג כל התקדמות.

*- לאחר בחירתו של מוסטפא אדאייב ככל הנראה המועמד לראשות ממשלת לבנון, בהאא אל חרירי(בנו של רפיק חרירי ראש ממשלת לבנון שנרצח בהוראת חיזבאללה וסוריה) מצייץ בעמוד הטוויטר שלו: "מוסטפא אדאייב הוא סוכן נוסף של חיזבאללה והמשטר בלבנון – אין זה מקובל וראוי שהמיליציות ימשיכו וינהלו את מדינתנו – אנו זקוקים לשינוי מוחלט כדי להגיע ללבנון החדשה."

*- ביום 26 באוגוסט 2020, בוצע פיגוע דקירה בפתח תקווה, בו נרצח הרב שי אוחיון ז"ל.

המפגע חליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, בן 46, תושב הכפר רוג'יב הסמוך לשכם.

המפגע החזיק בהיתר עבודה בישראל לפיו רשאי לעבוד בישראל ולחזור מדי יום לאזור מגוריו בשטחי איו"ש. המפגע הפר את תנאי ההיתר, בכך ששהה בישראל ברציפות מספר ימים עד למועד הפיגוע.

בחקירה משולבת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, עלה כי המפגע הצטייד בסכין וביצע את הפיגוע ממניע לאומני. כמו כן במהלך חקירתו שיחזר את מעשיו. תקשורת שב"כ

*- נשיא לבנון מינה את  מוסטפא אדיב – שגריר המדינה בגרמניה להקים ממשלה חדשה, ביום שני, 31 בספטמבר, לאחר שזכה לתמיכת רוב חברי הפרלמנט, כך דיווחה רויטרס.
ממשלתו של חסן דיאב התפטרה בעקבות הזעם הציבורי על הפיצוץ בנמל ביירות ב -11 באוגוסט.

הפצצה התרחשה מעט אחרי הצהריים בנמל  ביירות והרגה לפחות 200 בני אדם.

הודעת ראש הממשלה מוסטפא אדיב מגיעה כאשר העם הלבנוני קורא להפיל את כל המשטר השולט בלבנון ולקיים בחירות חופשיות במהלך הפגנותיהם הזועמות לאחר הפיצוץ הנורא של נמל לבנון.

מוסטפא אדיב, 48, היה שגריר לבנון בגרמניה מאז 2013, בעל תואר דוקטור למשפטים ומדעי המדינה, ולימד באוניברסיטאות לבנוניות וצרפתיות. הוא היה גם יועץ לראש הממשלה לשעבר נג'יב מיקאטי.

מוסטפה אדיב, ראש ממשלת לבנון החדש

*- המספר המדהים של קורבנות קורונה ב 409 ערים באיראן הוא יותר מ 96,900 איש . כך טוענת האופוזיציה האיראנית.

*- "חודשיים לפני הבחירות בארה"ב הוא הזמן הקריטי למלחמה נגד המשטר האיראני ותוכנית הגרעין והשאיפות האזוריות שלו," כתב ניוזוויק במאמר שכותרתו "המשטר האיראני לפני בחירות נובמבר בארצות הברית." על ממשל טראמפ להמשיך להפעיל לחץ מרבי. ראשית, על ממשלת ארה"ב להגדיר במהירות את כל המגזר הפיננסי של המשטר האיראני כארגון טרור. כתוצאה מכך, היא תגרש את 13 הבנקים הנותרים ממערכת המימסרים הפיננסיים סוויפט. "זה ינתק את אספקת החמצן הכספית של טהרן, והמחאה על שביתות הדלק והעבודה נגד המשטר תימשך."

*- משרד החוץ האמריקני הודיע ​​בהודעת טוויטר ביום ראשון, 30 בספטמבר כי השפעת הסנקציות שהוטלו על המשטר האיראני הפחיתו את יכולתו לממן טרור.
"הטלנו את הסנקציות הקשות ביותר על איראן, והקשנו עליהם מאוד לתת כסף לארגוני טרור", צייץ משרד החוץ את המדינה וציטט את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

"המשטר האיראני, כמו דאעש, הוא מדינת טרור", אמר משרד החוץ בציוץ הקודם. המשטר, באמצעות משמרות המהפכה ,ה- IRGC ,ורשת כוחות הפרוקסי שבשליטתו, ביצע חיסולים, חטיפות והוצאות להורג של איראנים רגילים.

המשטר היה מעורב בקונספירציות ופיגועי טרור ביותר מ 40 מדינות מזה 40 שנה. "למשטר המרדני הזה לא אכפת מהתקנים והחוקים הבינלאומיים לביצוע מעשיו הנוראים, מכיוון שהוא משתמש בדיפלומטים ובשגרירויות ככיסוי לקידום יעדיו."

*- הנוכחות האמריקאית-צרפתית-בריטית בעיראק:

US On-Again Off-Again Partial Troop Withdrawal From Iraq: On Again?

US On-Again Off-Again Partial Troop Withdrawal From Iraq: On Again?

 

כתיבת תגובה