תביעת ענק נוספת נגד איראן על חלקה בפיגועי ה-11 בספטמבר

עוד מכה כלכלית נוחתת על איראן בשל קשריה לטרור והתגובה בצמרת בהתאם. הבנק המרכזי של איראן הצהיר בשבת באופן כמעט היסטרי שהוא עושה מאמץ משפטי שנועד להדוף תביעה שהוגשה לבית משפט בארה"ב על ידי נושים המבקשים לתפוס 1.7 מיליארד דולר מנכסיו באירופה. לפי התביעה הנכסים האיראנים האלה מוחזקים על ידי חברת הסליקה של הבורסה הגרמנית קלירסטרים שמקום מושבה בלוקסמבורג. תחילת הסיפור בקורבנות של פיגועי ה-11 בספטמבר שקיבלו פסיקה מבית משפט אמריקאי ולפיו הם ראויים לפיצויים מטהרן לאחר שהוכח כי היא סייעה למפגעי אלקאעידה.

התביעה האחרונה בסך 1.7 מיליארד דולר מסך כל פיצויים שנפסקו בגובה 7 מיליארד דולר הוגשה לבית משפט בניו יורק, אך לפי הבנק האיראני המרכזי, גם חברת הסליקה טוענת כי התביעה חסרת ביסוס והיא תתנגד לה.

אמיר חוסיין טייבי פארד, סגן נגיד הבנק המרכזי האיראני, הצהיר כי לאחר תבוסות משפטיות חוזרות ונשנות בלוקסמבורג, התובעים האמריקניים מנסים את מזלם עתה בתביעה חסרת שחר נגד קלירסטרים. פארד לא מסר פרטים על הצעדים החוקיים שהבנק מתכנן כדי למנוע את תפיסת הנכסים. השלטונות בארה"ב מאשימים את קלירסטרים בהלבנת כספים לטובת משטר האייתולות.

ארה"ב: נדחתה בקשת סעודיה נגד הפיצויים על פיגועי התאומים - Pars Today

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין

כתיבת תגובה