מבזקי חדשות ליום 31-8-2020. מתעדכן

*-חאלד משעל,קורא לתמוך בעמידה האיתנה של עזה, ולתמוך בהתנגדות שהתישה את ישראל האסטרטגיה של היישות הציונית נכשלה וההתנגדות הובילה לשינוי האסטרטגיה של ישראל ולהתחלת המשא ומתן …ישראל אינה מסוגלת שכן ישנם כוחות רבים באזור המוכיחים את נוכחותם ועצמתם.

*- 2 חיילים אמריקאים נהרגו, 3 נפצעו בתאונת אימונים .

*- צרפת: קצין צבאי בכיר בדרגת סגן אלוף נעצר ע"י כוחות הביון הצרפתי בחשד לריגול עבור רוסיה .

*- נסראללה על המצב בגבול מול ישראל : אנו מחויבים למשוואה שתמיד דאגנו לה, ומטרתנו אינה נקמה, אלא לשמר את מאזן ההרתעה ולהעניש את הרוצחים.
זכינו בניצחונות בלבנון, סוריה, פלסטין, תימן, עיראק ואיראן. העתיד הוא הניצחון האולטימטיבי, וזה רק עניין של זמן.
הציונים פגעו באחד מחיילינו בסוריה, עלי קמל מוחסן, . מאז, הציונים מנסים להערים עלינו לתקוף את היעדים המזויפים שהם מציבים … הם רוקנו מאז כמה עמדות והפסיקו את תכניות האימונים שלהם. וזה עוד לפני שעוד לא עשינו כלום, אבל הצבא הזה שטוען שהוא בלתי מנוצח חשף בובות כדי לגרום לנו לכוון אליהם. הם עומדים על רגל וחצי. יש מתח בישראל הציונים רוצים שנחזיר כבר נקמה כדי שזה יסתיים הם חושבים שההתנגדות מגיבה על פי רגשות. משוואת ההרתעה שלנו עדיין עומדת. אנחנו לא ממהרים להחזיר תגמול. ולבינתיים הצבא "הבלתי מנוצח" שימשיך להחביא את חייליו כמו חולדות. הם חשבו שהם יחלצו מאתנו תגובה על ידי זריקת פצצות תאורה ושרפת עצים … הם חשבו שזה יוביל לעימות ונשכח מהנקמה האויב צריך להבין הדם של השהידים שלנו לא יישפך לשווא. אני אומר לציונים, אם אתה הורג אחד מחיילינו, נהרוג אחד שלך. חיזבאללה לא עושה את מה שהוא עושה למען הד תקשורתי. המשוואה שלנו ברורה הציונים לא יכולים להסתתר לנצח. הם ייצאו בקרוב. הם יודעים שהיעד שלנו הוא חייל ולא כל כלי רכב צבאי שלהם. אנחנו לא מחפשים רכבים, או נזק חומרי. אנחנו מחפשים חיילים שמסתתרים כמו חולדות. וזה רק עניין של זמן ואנחנו לא ממהרים.

*- כתבים צבאיים מדברים על התגובה של ישראל במונחי ״רעידת אדמה קטנה בדרום לבנון״.
מצד אחד ככל שעובר הזמן (ונסראללה כבר מדבר על שבועות וחודשים) הלגיטימיות שלו לתגובה יורדת ומכאן המחיר בתגובה שלנו עולה. מצד שני ככל שהזמן עובר רמת המוכנות והיקף הכוחות בצפון ירד ואז גם היכולת להגיב בעוצמה גבוהה (כולל דרדור לימי לחימה) יורד.

בקיצור, ככל שהזמן יחלוף ללא תגובה של הארגון האפשרות להגיב בעוצמה אם יצליח ובטח אם ייכשל, יפחת במקביל.

*- המתיחות בדרום: מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, פרסם הבוקר הצהרה אודות המצב בעזה ואמר כי ישראל מסרבת להיענות לדרישות הפלסטינים. עם זאת הוא הביע אמון במתווכים המצרים והקטרים.
בתוך כך, בכיר חמאס איסמאעיל רדוואן אמר כי בעזה "לא יישארו בידיים כפותות" ויגיבו על תקיפה בתקיפה ועל דם בדם. "ישראל צריכה להבין שרצועת עזה הפכה לפצצה מתקתקת", כך רדוואן בראיון אתמול לערוץ אל-מיאדין.
בכיר הג'יהאד האיסלאמי, חדר חביב, אמר בראיון הבוקר לרדיו אל-קודס כי מאמצי התיווך נמשכים כך ישראל ממשיכה להתעקש להמשיך את המצור על העם הפלסטיני מביא לכך שלא ניתן להגיע להסכם. (כאן 11)

*- משלחת האו"ם קוראת לחקירה עצמאית למצוא כ-1000 אזרחים עיראקים שנעלמו במחוז אנבאר.

תמונה

*- סעודיה יירטה כטב"ם חמוש ששיגרו החות'ים מאדמת תימן.

תמונה

*- 100 ימים ראשונים לשלטון ראש ממשלת עיראק מבלי שישיג הישג כלשהו .

תמונה

*- מפקד נאט"ו שוחח עם נשיא טורקיה על המשבר במזרח התיכון .

*- הפסקת אמברגו הנשק על איראן תצית את כל האזור.

תמונה

 

כתיבת תגובה