מבזקי חדשות ליום 30-8-2020. מתעדכן

*- דיווח ערבי: ראש ארגון הטרור חמאס איסמעיל הנייה יבקר בביירות ביום חמישי הקרוב..

*- נסראללה באיום ישיר על ישראל : ההחלטה להגיב נגד ישראל בתוקף תהיה תגובה רצינית.

*- היום (שבת) פרסמו כלי תקשורת בלבנון סרטון וידיאו של מטרה דמיונית, שהוצבה על גבול דרום לבנון.

ארגון הטרור חיזבאללה פרסם תיעוד של בבובות בצורת חיילים בגבול לבנון. אמצעי התקשורת של ההתנגדות בלבנון צילמו את הסרטון ביום ראשון, 23 לחודש, בפרברי העיירה מיס אל-ג'בל בדרום לבנון.

בלבנון פירסמו כי מדובר בשיטות הסוואה שונות כדי לגרום לחייל המזויף להופיע כמטרה אמיתית הנעה על הגבולות, כדי לפתות את חיזבאללה לפגוע ביעד דמיוני.

בסרטון נראה רובוט שנע קדימה ואחורה, בתוך ענן עשן מלאכותי, במהלך פעילות הנדסית של הכוחות צה״ל בגבול הצפון .

*- דיווח באל ערביה: ארבע רקטות נורו אל עבר האזור הירוק בבגדד עיראק.

תמונה

*- דובר משרד הפנים בעזה, איאד אל-בזאם, הודיע על הארכת העוצר ברצועת עזה למשך 48 שעות נוספות, כחלק מהמאמצים למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ברצועת עזה . אל-בזאם הוסיף במהלך מסיבת העיתונאים כי הוחלט לערוך הפרדה מוחלטת בין הערים והמחנות ברצועת עזה. (הלל – ערוץ 20)

*- דיווח בעזה: ישראל אומנם הסכימה לפתוח את מעבר כרם שלום, לחדש את אספקת הדלק ולפתוח את אזור הדיג תמורת הפסקת בלוני התבערה, אבל החמ"ל המשותף בראשות חמאס דחה את ההצעה. הפלגים הודיעו לשליח הקטארי שהם דוחים את הצעת ישראל והכריזו על סוף המו"מ איתו. (שחר קליימן ישראל היום)

*- המצב הביטחוני בטריפולי, לדברי מקורות על סף פיצוץ. הפרלמנט במיגננה. סביב כלא מייטיגה נאספו 300 רכבים הצרים על המקום שכולל גם את המפקדה של כוח ראדא. (פזית רבינא)

*- יום חיל הים הסורי ה-72 נחגג היום.

*- דובר הממשלה הפלסטינית ד"ר גאזי חמאד אומר בראיון לרדיו מקומי:

"יש לנו תוכנית לעזור ל 50,000 משפחות שנפגעו מקורונה.
נתחיל היום בחלוקת 3,000 חבילות מזון למי שמגיע, נרחיב את מעגל הסטנדרטים בכדי להגיע לפלח גדול מהמשפחות הנפגעות ברצועת עזה עקב נגיף הקורונה.

נמשיך ונתמקד בהפצת עזרה לשטחים סגורים ומשפחות בהסגר. אנו עושים מאמצים רבים בכדי לסייע במצב העוני של משפחות רבות ברצועת עזה. מה שחשוב לנו במסירת הסיוע הוא להשיג נתונים מדויקים ונכונים כך שהסיוע לא יחזור על עצמו לאותן המשפחות". (יוסי א. – 301) 

*- נשיא האמירויות, ח'ליפה בן זאיד הוציא צו שלפיו החרם על ישראל מבוטל וניתן לחתום על הסכמי מסחר והסכמים כלכליים עם גופים ואישים ישראלים. כמו כן הוחלט לאפשר חילופי סחר בין המדינות וכניסה של סחורות ישראליות למדינה. (כאן חדשות)

*- ה-CHP מגישה שאילתא בפרלמנט הטורקי לגבי מתן אזרחות לחמאס. חבר פרלמנט צ׳ביקאוז מתח ביקורת חריפה ושאל גם האם התמיכה הישראלית ביוון נובעת ממתן אזרחות לאנשי חמאס.
לפי החוק סגן נשיא פואט אקטאיי צריך לענות על השאלות. למרות זאת יש סיכוי לא מבוטל שהוא לא יעשה את זה וינפנף. (קרדיט: ד"ר חי איתן)

*- הצהרה שהועברה הלילה 0250 על ידי ״כוח ההגנה של טריפולי״, בעקבות השעיית שר הפנים פתחי בשרה והחשש מניסיון הפיכה נכד סאראג׳ בתמיכה טורקית שקטה. ההצהרה קוראת לאחדות לובית ודוחה כל התערבות חיצונית, ״ערבית או זרה״ ומבטיחה לטפל בשחיתות הפוליטית, קוראת לאחדות לובית ומדגישה כי הגוף הלגיטימי הפוליטי היחיד הוא המועצה הנשיאותית . מאחורי השם, כוח חדש בזירה הלובית, בלתי מוכר עד כה, סוג של ״הדרך השלישית״, פרו מערבי, המנסה להיות אינקלוסיבי, לאחד כוחות מתונים מטריפולי ובנגזי ונשען אנשי על המודיעין הלובי, שאינם חלק מהפרויקט הטורקי.

דרמה צבאית ופוליטית מתרחשת בשעות אלו בטריפולי . סאראג׳ שעד כה היה שבוי של ארדואן, מתנער מחיבוק הדוב הטורקי, לאחר שהבין כי שר הפנים שלו מתכנן הפיכה נגדו בידיעה והסכמה טורקית. ההחלטה לשנות כיוון התקבלה לפני שבועיים לאחר שהמודיעין הלובי יידע מבעוד מועד את סאראג׳ על ניסיון חיסול נגדו. המצב ההומניטרי והפוליטי בלוב מורכב ודרמטי . מחסור אקוטי בחשמל הוציא את האזרחים להפגנות שצוברות תאוצה. כעת, בשרה ואנשים נוספים בצמרת הפוליטית המזוהים עם טורקיה והאחים המוסלמים נמצאים תחת השגחה. חלקם צפויים להיאסר אם הם עדיין בלוב. מוקד הכוח עובר למועצה הנשיאותית. (קרדיט:פזית רבינא)

 

 

כתיבת תגובה