מבזקי חדשות כלכליות ליום 29-8-2020

*- ראש ממשלת יפן שינזו אבה הודיע לפני דקות אחדות על התפטרותו מסיבות בריאותיות.

למה זה מעניין וזוכה לתשומת לב רבה כל כך בעולם?

כי אבה הצליח להביא ליפן יציבות שלטונית לראשונה זה שנים – הוא החזיק בתפקידו 8 שנים, יותר מכל ראש ממשלה אחר מאז מלחמת העולם השנייה. הוא גיבש גישה כלכלית שזכתה לכינוי "אבנומיקס" והציפה את הכלכלה בכסף, במטרה לחלץ אותה ממיתון בן 20 שנה. מכל ראשי הממשלה נראה כי הוא היה הכי קרוב להצליח. אבל יפן, אחת משלוש הכלכלות הגדולות בעולם, סובלת מהזדקנות האוכלוסייה, היעדר ילודה וההתכווצות הכי מהירה בעולם ולכן זו משימה קשה לפיצוח. הבורסה ביפו נפלה ב2% לפני שהתאוששה בהמשך, מתוך הבנה שיורשו של אבה (עדיין לא ברור מי יהיה) לא יבשר על שינוי משמעותי במדיניות הנוכחית ברוב תחומי החיים. 

*- אפל למול מדינת ישראל

שווי השוק של אפל כבר הגיע לכ-2.14 טריליון דולר – שווה כמעט פי שש מהתוצר המקומי הגולמי של ישראל, שווי כל הסחורות והשירותים המיוצרים בארץ במשך שנה. הוא גדול גם מהתוצר של ספרד, רוסיה ואיטליה ושווה ערך ל-75% מהתוצר המקומי הגולמי של צרפת.

*- איך השתנתה המובילות של החברות הגדולות בעולם?

תוך 15 שנה ממובילות מגוונת של סקטורים שונים כמו תעשייה, אנרגיה ובריאות עבר שוק המניות העולמי למובילות כמעט בלעדית של חברות הטכנולוגיה . (קרדיט:ערוץ הטלגרם הראל פיננסים)

*- האם פייסבוק תהיה הבאה שתגיע לשווי של 1 טריליון דולר?

אתמול בוול סטריט קפצה מניית פייסבוק ביותר מ-8% והשלימה עלייה של מעל 100% מאז השפל של מרץ.
בימים האחרונים פייסבוק במומנטום חיובי על רקע המלצות קנייה של כמה בתי השקעות בארה"ב, אך הקפיצה האחרונה באה לאחר ששלשום בלילה הודיעה החברה על סדרה של פיצ'רים חדשים שמהם עולה כי היא נחושה להרחיב משמעותית את הפעילות בתחום המסחר המקוון.
פייסבוק הציגה נתונים שלפיהם 85% מאוכלוסיית העולם פעילה בקניות מקוונות ובתחום נרשמה עלייה מאז ימי הסגר של הקורונה והמעבר של יותר אנשים לעבוד מהבית.
במאי היא השיקה את "פייסבוק שופ", וביולי את אינטסגרם שופ. המטרה היא לאפשר לגולשים לראות פרסומים לחברות ומוצרים ולבצע רכישות ישירות מהאפליקציה של פייסבוק.

*- מדד "ההפתעות הכלכליות" של סיטי לגבי המשק האמריקאי מודד באיזו מידה הפרמטרים הכלכליים בפועל היו שונים מהתחזיות של הכלכלנים.

המדד נמצא בשיא חסר תקדים.  גם התוצאות של החברות ברבעון השני היו הרבה מעל צפי האנליסטים. יש הסבורים כי הראלי בשוק המניות בחודשים האחרונים קשור בשתי תופעות אלה.

*- האם שוק המניות האמריקאי יקר? ללא אפל, אמזון, מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק, החברות האחרות במדד ה S&P 500 נסחרות רק במכפיל 18.6 על בסיס הרווח הצפוי ב 2021. המקור: פריפרד שיירס, טוויטר

*- אמש לאחר המסחר זינקה מניית אבוט לבורטוריס ב-11% – עלייה יוצאת דופן עבור חברה במימדים שלה (שווי שוק של מעל 180 מיליארד דולר).

מה שמסתתר מאחורי העלייה הזו הוא מה שמוביל בתקופה האחרונה לביצועים החזקים של מניות הפועלות בתחום הציוד הרפואי.

ה-FDA הודיע אמש על מתן אישור חירום לערכת הבדיקה לקורונה שפיתחה החברה. מדובר בערכה במחיר שווה לכל נפש של 5 דולר שנותנת תוצאה בתוך 15 דק'.
אבוט מוכרת לנו כיצרנית סימילאק, אך בשנים האחרונות היא הרחיבה את פעילותה בתחום הציוד הרפואי, שכיום אחראית ל- 50% מהכנסות.
אנליסטים מעריכים כי בדיקת הקורונה של אבוט עשויה להניב הכנסות של מעל 2 מיליארד דולר בשנה ותמכר כמובן גם אחרי שיפותח חיסון לקורונה.

הזווית הישראלית: איילקס מדיקל היא המשווקת הבלעדית של אבוט בישראל. היא שיווקה את הבדיקות הסרולוגיות של אבוט לקורונה למשרד הבריאות ברבעון הקודם בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח ואולי תביא אלינו גם את הבדיקה החדשה.

קרדיט : ערוץ הטלגרם הראל פיננסים 

 

 

 

 

כתיבת תגובה