מבזקי חדשות ליום 28-8-2020. מתעדכן

*-אנשי הריסון של חמאס עצרו צעיר בן 20 שניסה לחדור לישראל.

*- דיווח סעודי על יירוט של טיל מעל לעיר נג׳ראן כנראה שוגר על ידי החות׳ים.

*- מאז התגלו מקרים של קורונה בעזה ביום שני, נרשמו עוד 80 הידבקויות חדשות ו -2 מתים מקרב האוכלוסייה המקומית בשלושת הימים האחרונים, כך על פי משרד הבריאות בעזה.

*- האלוף הישראלי בדימוס, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, עמוס ידלין, סובר כי יש אינדיקציות לכך שישראל לא הצליחה להרתיע את "חיזבאללה", וכי החיזבאללה אינו חושש מתגובת ישראל.
"ההתקפות וההצהרות החוזרות ונשנות בתקשורת מצביעות על כך שהחיזבאללה לא נרתע ואינו חושש מתגובה ישראלית רחבת היקף", ציטט ערוץ שבע הישראלי את ידלין.

*- תקרית חמורה , התנגשות בין כלי רכב צבאיים של רוסיה וארה"ב בסוריה גורמת לפציעתם של ארבעה חיילים אמריקאים .

*- השגריר באו"ם ארדן : כך נראית הפעילות של חיזבאללה בדרום לבנון בזמן שנמצאים שם 11 אלף חיילי או"ם. בדיחה עצובה! אנו רואים בממשלת לבנון אחראית לכל פעולה שיוצאת משטחה והיא תישא באחריות אם המצב הביטחוני יסלים.פניתי אמש למועצת הביטחון בדרישה לשנות מיידית את מנדט יוניפי"ל. בהיעדר שינוי מהותי בתפקוד הכח- אין שום הצדקה לקיומו. אמשיך להיאבק על כך.

תמונה

*- היום (חמישי) נמסר בתקשורת הסעודית כי כוחות הקואליציה הערבים בראשות סעודיה יירטו טיל בליסטי ששוגר לעיר נג'ראן.

דובר כוחות הקואליציה הערבים, אלוף משנה טורקי אל-מליקי, אישר כי "כוחות הקואליציה המשותפת הצליחו הערב (חמישי) ליירט ולהשמיד טיל בליסטי ששוגר על ידי המיליציה הטרוריסטית", על פי מה שדווח על ידי ארגון ה- SPA.(החותי'ם). אל-מליקי הוסיף כי הטיל נורה "לעבר העיר נג'ראן, באופן שיטתי ומכוון, לעבר אזרחיים.

*- האמירויות שלחה 9 מטוסי קרב ליוון לאור המתח עם טורקיה.

*- בהוראה מגבוה הוסר מאמר של דר אדי כהן מעמודו הראשון של עיתון סעודי חשוב.

*- מתיחות בין חיזבאללה לממשל העיראקי על רקע ההתקרבות ונירמול היחסים עם סעודיה.

חיזבאללה: "מדובר בהתקפלות לתכתיבי ארה"ב אשר מעלה שאלות קשות מאד…". (קרדיט:חוד החנית)

*- בצל הקורונה בעזה הוחלט כי ג'באליה תופרד משאר המקומות בעזה .

ג'בליה תופרד מבית לאהיה ובית חאנון בשלב הראשון ובשלב השני תופרד בחלקה הצפוני תוך שמירה על מסלול פתוח כאשר שם יוצבו קוביות בטון בצמתים הבאים:

1. רחוב אסאליה.
2. בית עלמין אל-פוג'ה.
3. רחוב אל-נביל אבו אשרף.
4. אבו-איסקנדר.

ואילו רחוב אל-דכליה ישאר פתוח.

הלחץ הגובר לאור התפשטות הקורונה ברצועה ייאלץ אף את ארגוני הטרור לחשב מסלול מחדש.(קרדיט:חוד החנית)

*- צל"ב הוציא סיכום של אירועי אמש (לפי הגירסה שלו) :

"צבא לבנון הודיע ​​על תוצאת התוקפנות הישראלית בחצות הלילה, כאשר מסוקי אויב כוונו למרכזי האגודה הסביבתית "ירוק ללא גבולות" בשטחי לבנון, על ידי ירי 3 טילים בפאתי העיר ראמיא, ו -8 טילים בפאתי העיירה עיתא אל-שעב, בנוסף לשני טילים שנורו מתוך בסיס 'תל אל-ראהב' גבעת הנזיר אל מחוץ לעיירה עצמה.

מסוקים תקפו גם מרכז של האגודה עצמה בשמורת עיתרון, מה שהביא להתלקחוות שריפה בתוכה.

לפני כן, האויב הישראלי ירה 117 פצצות תאורה וכמאה פגזים, חלקם נפיצים וחלקם זרחן, אל מחוץ לערים: מיס אל-ג'בל, חולא, מארון אל-ראס ועיתרון, באדמת לבנון. הפצצות גרמו לשריפות, לנזקים חומריים באחד הבתים, בדיר עיזים השייך לאזרח, ולמותם של מספר עזים." (קרדיט: ברקת)

*- האלוף  אדיב חליל ג'אבור מת מנגיף הקורונה- כך מסרו מקורות סורים . יותר מאוחר טענו מקורות סורים אחרים כי הוא נהרג בהפצצה הישראלית האחרונה על מפקד חטיבה 61 בתל –     שבגולן הסורי שם היה בפגישה עם גורמים איראנים

תמונה

*- תת אלוף בדיע נדים חולה מצבא סוריה מת מנגיף הקורונה בביתו בטרטוס.

תמונה

*-

 

כתיבת תגובה