מבזקי חדשות ליום 25-8-2020. מתעדכן

*- חיל הים הרוסי הציג צוללת ענקית, וכנראה חיל הים הרוסי הוא המלך הבלתי מעורער של עיצובי הצוללות. היא גדולה בהרבה מכל דבר אחר שנבנה אי פעם. לצורך המחשה, המפלצת במשקל 33,800 טון גדולה כמעט פי שניים מצוללות של ארה"ב.גם מצוללת הנושאת טילים בליסטיים של אוהיו קלאס של חיל הים האמריקאי.

Typhoon Class SSBN submarine

*-קטר הבטיחה לחמאס להגדיל החודש את המענק הקטרי לעזה מ-25 ל-40 מיליון דולר. הסיוע הקטרי לעזה אמור להימשך עד חודש מרס. המקורות העריכו כי הגדלת הסיוע הקטרי תסלול את הדרך לחמאס לרדת מהעץ ולבלום בהדרגה את המתיחות וההסלמה בגבול הדרום. (כאן 11)

*- דובר הקרמלין : נתניהו יזם שיחה עם הנשיא פוטין, השניים דנו במצב בסוריה ובהסכם עם איחוד האמירויות.

*- פומפאו בשני הצהרות: השלום בין איחוד האמירויות לישראל מביא יציבות, נמנע מטהראן להשיג נשק גרעיני".

*- "פרסום ראשון: נתיב הטיסה המתוכנן של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, שנחת הבוקר (שני) בישראל, שונה. באופן היסטורי, פומפאו יטוס מישראל ישירות לסודאן בטיסה רשמית בין המדינות. מזכיר המדינה האמריקני הגיע לאזור בניסיון לקדם את המשא ומתן של ישראל מול מדינות שונות. פומפאו צפוי לבקר בסודאן, בעומאן ובאיחוד האמירויות".

*- "גורם ישראלי בכיר מאוד מסווג מסר לי כי ישראל גרמה לפיצוץ המאסיבי בנמל ביירות מתוך תעדוף מושכל ומחושב במקום להיכנס למלחמת לבנון השלישית."

חשיפה: " ישראל היא זו שתקפה ופוצצה מאגר תחמושת של חיזבאללה בנמל ביירות,(גורמיי המודיעין ידעו על מאגר האומוניום החנקתית או שלא זה לא ממש משנה ) ממשלת ישראל מיהרה להכחיש מעורבות ישראלית עוד לפני שמישהו בלבנון הספיק להאשים את ישראל."

"דונאלד טראמפ בפזיזותו הידועה ידע היטב מעט אחריי הפיצוץ ודאג להדליף כי מדובר באירוע חבלה ולא כשל בטיחותי ."

שר הפנים לשעבר של לבנון האשים מייד את ישראל בפומבי בהתקפה בביירות: " פעולה זו בביירות בוצעה על ידי ישראל בצורה ברורה ומפורשת ", אמר מכנוק והוסיף: " ברור שאנחנו עדים כולם לאסון ופשע כנגד האנושות, ולכן אף אחד לא מעז להטיל את האחריות על כך על שום צד. "  (ריצארד זילברשטיין -בלוגר יהודי לוס אנג'לס טיימס)

*- סוריה: דיווחים וצילומים ראשוניים על פיצוץ בצינור גז מזרחית לדמשק. כתוצאה מהפיצוץ יש הפסקת חשמל בדמשק. שר הנפט והמחצבים הסורי כבר ממהר לטעון שמדובר ב״ארוע טרור״. אין עדיין פרטים נוספים.

*- לא מאומת: קים ג'ונג און מצוי בקומה, סמכויותיו הועברו מראש לאחותו.

*- ראש עיריית בסיר חושף את סיבת הפיצוץ- "הפיצוץ נגרם בעקבות מאגר של חומרים דליקים במיוחד באחד המבנים ".

*-

כתיבת תגובה