"האגודה האמירתית נגד הנורמליזציה" עם ישראל-גולים הפועלים נגד מדינתם

פעילים איסלאמיסטים הקימו את "האגודה האמירתית נגד הנורמליזציה" עם ישראל. האגודה הזו מוצאת בשלב זה את ביטויה ברשתות החברתיות. את האגודה ייסדו חמישה פעילי אופוזיציה שכולם נמצאים מחוץ לאמירויות, בעיקר בטורקיה. הם טוענים כי רוב הציבור באמירויות מתנגד לנורמליזציה אך לא ניתן להשמיע עמדה זו נוכח דיכוי קולות אופוזיציוניים במדינה. לדבריהם, מרבית האמירתים לא ירצו לרכוש סחורות מתוצרת ישראל.

להלן קצת פרטים על המייסדים:
1. פרופ' סעיד נאסר א-טניג'י בן 62 נולד בראס אלח'ימה. שימש בעבר כמנהל בתי ספר באמירות ואחד ממייסדי אגודת אסלאח של האחים המוסלמים, שהוצאה מחוץ לחוק במדינה. רשמית הוא משמש כנשיא "מרכז המפרץ לדיאלוג ומחקרים".
2. סעיד ח'אדם בן טוק א-מרי – איש עסקים גולה
3. אחמד מוחמד שיבה א-נעימי איש תקשורת, נשיא "המרכז הבינלאומי ללימודים ופיתוח" בלונדון ואחד הדוברים הבולטים של תנועת אסלאח.
4. חמד מוחמד א-שאמסי – פעיל זכויות
5. איבראהים מחמוד אחמד אל חרם – סופר וחוקר
כרגע לא צריך להתרגש יותר מידי מהאגודה החדשה, מה עוד שהתקשורת הנשלטת על ידי השלטונות מרבה לפמפם לציבור את חשיבות השלום. כך למשל פורסם היום מאמר מערכת באחד העיתונים החשובים כי "שלום עושים האמיצים".

אנשי עסקים מקומיים מיישרים קו עם השלטונות אך עדיין נוקטים מידה של זהירות וסבורים שהעסקאות בין הצדדים מצריכות עוד זמן. במהלך סוף השבוע יצא לי לשוחח עם מנהל פרויקטים בחברה ידועה בדובאי. לדבריו, אין ספק שיהיו עסקאות ושיתוף פעולה בעתיד. "אני מאמין שאתה יודע שהתרבות באיחוד האמירויות היא כזו שהיא פתוחה לכולם ללא קשר לדת או לאום. אני מאמין שתהיינה הזדמנויות עסקיות גדולות ברמת המדינות ואנשי עסקים משני הצדדים אבל זה ייקח עוד זמן". אנו שומרים על אופטימיות….

האגודה האמירתית נגד הנורמליזציה (עם ישראל)

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין

 

כתיבת תגובה