הרקע לאיומים המגיעים מעזה וההערכה כי החמאס נערך לכמה ימי קרב. דעה

תנועת חמאס ממטיר איומים בלתי פוסקים על מדינת  ישראל ברקע תקיפותיה כמענה על הפרחת בלוני נפץ , מה שנראה בעיניהם כשבירת כללי המשחק הנוכחיים שממשלת ישראל הסכימה בעבר לשחק לפיהם וכרגע החליטה שזה לא מתאים לה יותר.

בהודעתה המי יודע כמה אומרת תנועת החמס השולטת על חיי התושבים ברצועת עזה כי " המשיכה בתוקפנותה על עזה, הידקה את המצור, שיבש את חיי תושביה והפציצה את אתרי ההתנגדות; עליה לשאת בתוצאות ולשלם את המחיר" .

ההערכות הן כי  " בשולחן העבודה מונחת לה דילמה אסטרטגית ,על ההנהגה הישראלית מוטלת למעשה ההחלטה אם היא נכונה להסתכן בהקרבת שגרת חייהם של אזרחי ישראל בפרט בעוטף כדי להמשיך ולפייס את "אלוקי התקינות הפוליטית, " שהרי בעבר האיפוק התגלה כחרפה והרסני.

הפרשן הצבאי של האתר – גיא א. אומר כי על מקבלי ההחלטות להתכונן ולהשוות בין הכוונות מלהרתיע את חמאס אל מול האופציה "להכניס את ראשי הארגון בין כוונות " מלהמשיך ולגרור גם את תושביי העוטף כתושבי הרצועה בחזקת בני ערובה.

חמאס נערך לכמה ימיי קרב!

אין תכלית למלחמה בעזה ולכן היא תידחה כמה שניתן גם אם יפלו טילים במרכז.
כשברקע קורונה, מצב כלכלי, חגים ושיחות שלום עם מפרציות יידרש הרבה דם כדי לגרור אותנו לשם ולהקיז עוד הרבה דם.

המודל הנכון לעזה הוא התשה ארטילרית רקטית אבל אין היום מי שיאשר כזה דבר והעולם יזדעק אחרי המטח הראשון."

המצרים "כלאו" את הנייה ברצועת עזה | ישראל היום

ברקע ההתלהמות של החמאס והסכמתה להקריב נכסים תמורת כמה ימי קרב עם ישראל עומדת בעיה פרסונאלית שרק קצה קצהו של הקרחון מבצבץ בים הסוער וזה נושא הימצאותו של ראש הלשכה המדינית של תנועת החמאס-הנייה בגלות כבר כמעט שנה והוא אינו מסוגל לחזור לביתו בעזה עקב סירוב המצרים לאפשר לו זאת אחרי שהשתתף בלווייתו ,בתחילת השנה, של הגנרל קאסם סולימני שחוסל ע"י האמריקאים בשדה התעופה של בגדד, בניגוד לדעת המצרים .

המאבק מתחת לפני השטח הוא בין מחנה הנייה ומתנגדיו שעושים הכל כדי שהוא לא ישוב ויפריע למהלכי החלפת ההנהגה  בבחירות הצפויות בקרוב להנהגת התנועה ובו מנסה המנהיג הקודם – משעל , בתמיכת קטר , להדיח את הנייה כי הוא לא סיפק את הסחורה ,ולהיבחר שנית.

הנייה עסוק יותר מדיי "לעשות לביתו" ופחות מדיי בלדאוג לתושבי עזה וזה בהחלט מרתיח את דמם של כמה ממנהיגי חמאס הנוכחיים הידועים בצניעותם והיודעים היטב כמה כסף זורם לעזה וכמה ממנו מגיע בסופו של דבר לנזקקים.

מקורות זרים העריכו את הונו של הנייה ,טרם בחירתו למנהיג התנועה , ב-150 מיליון דולר בעוד שהונו של משעל מוערך ביותר מ-250 מיליון דולר שנגזלו מתרומות שהיו מיועדות לתושבי עזה החיים,רובם, בעוני מחפיר, כך שיש להנייה עוד למה לשאוף!

גם ראש הזרוע הצבאית של החמאס – יחיא סנואר, הידוע כפרגמטיסט , מעורב עד צוואר במאבק זה וגם לו מתאים מאוד שהנייה מנוטרל מגורמי ההשפעה בעזה ובכך למעשה הוא ,כרגע, המחליט הבלעדי  לגבי מה שנעשה שם וקביעת המדיניות מול ישראל .

יחיא סנוואר | לדעת

ושוב ישראל נמצאת באמצע האש הצולבת בין גורמי החמאס השונים המנהלים "קרבות אינטרסים מבלי לחשוב אפילו על הנזקים שהם גורמים ל-2 מיליון תושבי עזה.

הציניות,השחיתות והרצחניות היו תמיד סימני ההיכר של מנהיגים ערביים הנאבקים על השלטון , ןמבחינת זאת מנהיגי החמאס לא שונים מהם.

ימים יגידו!!

تواصل القصف على غزة.. وسقوط صاروخ بإحدى المستوطنات (شاهد)

כתיבת תגובה