רוסיה מרחיבה נוכחותה הצבאית על אדמת סוריה

משטר אסד הסכים להעניק לצבא הרוסי הפועל על אדמת סוריה חלקת אדמה ושטח ים במחוז לטקיה כדי להקים שם מרכז בריאות לכוחות הרוסים המשרתים שם.

סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" ציטטה מסמך שפרסם פורטל המידע החוקי הרוסי הרשמי, לפיו משטר אסד "הסכים להעביר חלקת אדמה ומים בנפת לטקיה לרוסיה במטרה להקים שם מרכז רפואי לבריאות ושיקום צוותי האוויר הרוסים."

הסוכנות הרוסית הצהירה כי שטח האתר, על פי המסמך, הוא 8 דונם, והוסיפה כי רוסיה תישא בעלות הקמתו וציודו במיכשור המתאים.

ספוטניק חשף כי המסמך נחתם ב- 21 ביוני בדמשק, ובמוסקבה הוא נחתם ב -30 ביולי.

ראוי לציין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על צו ביום 5/29/2020 המחייב את משרדי ההגנה ומשרדי החוץ של ממשלתו לנהל משא ומתן עם דמשק להשגת אתרים ואזורים ימיים נוספים, במטרה להרחיב את הנוכחות הרוסית בסוריה מלבד שני הבסיסים הצבאיים הרוסים בסוריה.

סוכנות הידיעות הרוסית Interfax מסרה כי פוטין רוצה לקבל מתקנים נוספים עבור הצבא הרוסי ולהרחיב את השפעתו  הימית בסוריה.

צו זה נחשב ל"פרוטוקול " נוסף של ההסכם שנחתם בין רוסיה למשטר, המאפשר פריסת כוחות קרקע ואוויר רוסיים ומתקנים צבאיים בשטח סוריה, שנחתם בין הצדדים בשנת 2015.

הצו קובע כי  יתאפשר לרוסיה , למעשה, הרחבת בסיס האוויר חמימים  ובסיס חיל הים בטרטוס ,שניהם בפרברי מחוז לטקיה. הרחבתם יאפשרו לרוסיה לשלוח כוחות נוספים, כלי נשק וציוד לשני הבסיסים.

לרוסיה יש שני מתקנים צבאיים קבועים בסוריה: בסיס חמימים המשמש להפעלת תקיפות אוויריות על האזורים שנכבשו על ידי המורדים, ובסיס נוסף בטרטוס שעל שפת הים התיכון.

בשנים האחרונות עושה רוסיה מאמצים נרחבים להתבסס עמוק בתוך שטח סוריה ולדחוק את האיראנים המנסים אף הם להתבסס בסוריה.

כתיבת תגובה