דו-שיח לא של חרשים:איראן וישראל מאותתות אחת לשנייה בשפת הטילים

לפני שבוע ערכה ישראל , ביחד עם ארה"ב,ניסוי מוצלח בטיל חץ-2 שבמהלכו הושמד טילי בליסטי שהיה בדרכו למטרה. הטיל שהושמד דימה טיל קרקע-קרקע בעל ראש נפץ קרבי .

בכך נכנסה ישראל לעידן בו היא יכולה להגן על עצמה וליירט מחוץ לגבולותיה כל טיל בליסטי , ולא משנה במה הוא מצוייד, האם ראש נפץ רגיל או ראש נפץ לא קונבנציונלי , ובכך לאפשר לה להפעיל את מדיניות המכה השניה ביתר גמישות , או במילים אחרות האם להוציא לפועל את תגובת "סוף העולם" או לבחור אלטרנטיבה רכה יותר.

דבר אחד היה ברור לאחר הניסוי האמריקאי-ישראלי , שהאיראנים מכינים במהירות האפשרית מסר תגובה לאיתות הישראלי, אם אין להם כבר אחד כזה מוכן ב-"שרוול".

ואכן, איראן לא נתנה לישראל ולעולם להמתין יותר מדיי.

אתמול שחררו משמרות המהפכה האיראנים סרטון ווידאו קצר בו ניתן לראות שיגור מוצלח של הטיל הבליסטי המונחה – חוראמנשאר -2  #Khorramshahr  . טיל זה הינו בעל טווח של 2000 ק"מ ויכול להיות מצוייד ב-3 סוגים שונים של ראשי קרב – הטעייה , ראש נפץ קונבנציונאלי, בעל ראש מתפצל המסוגל במהלך מעופו לשלוח 3 ראשי חץ שונים , שהתפצלו מהראשי , לעבר 3 מטרות שונות.

בכך מנסה איראן לאותת לישראל כי אל לה להרגיש כל כך בטוחה עם מערכת החץ-2 שלה. יש לאיראן דרכים להקהות את עוקצה ולעקוף את יכולותיה ולפגוע בישראל רק אם היא תרצה .

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי לישראל יש את מערכת חץ-3 המיועדת בין השאר להתמודדות עם ראשי קרב מתפצלים כשהיא פוגעת בטיל רחוק, גבוה ולפני שלב הפיצול וכי מערכת זאת כבר נמצאת במצב מבצעי מלא.

כאמור דו שיח "לא של חרשים" לגמרי , אמנם בעגה שונה, זאת בשפת ה- "חורמשאר"ית  וזאת בשפת החץ, אך 2 הצדדים מבינים טוב מאוד, ובבהירות יתרה, איזה טכנולוגיה יש באיזה צד ומה מידת הנזק שכל מדינה יכולה לגרום לרעותה.

הסרטון שמשמרות המהפכה האיראנים שחררו:

טיל חורמנשאר-2 כפי שנראה במצעדים הצבאיים בטהרן : 

ציור סכמטי של מבנה הטיל המבוסס על טכנולוגיה צפון קוריאנית : 

 

 

כתיבת תגובה