יפן מבקשת להתקבל לברית "חמש העיניים" המערבית לשיתוף פעולה מודיעיני

75 שנה אחרי תבוסתה של יפן האימפריאליסטית במלחמת העולם השנייה, שר ההגנה, טארו קונו, הביע תקוותו כי ארצו תוכל להצטרף בתור חברה בפועל בברית "חמש העיניים" המערבית לשיתוף מודיעיני, שהוקמה בעיצומה של המלחמה, ובכך תוכל להרוויח ממידע מוקדם לגבי איומים אזוריים.

חברות הברית המודיעינית – ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה – הגבירו בשנים האחרונות את שיתוף הפעולה שלהן עם יפן כחלק מאיסוף המודיעין על האיום הגרעיני והבליסטי מצד קוריאה הצפונית ומאמציה של המדינה המסוגרת לעקוף את הסנקציות הבינלאומיות, כמו גם מול מגמות ההתחזקות וההתפשטות של סין.

בריאיון לסוכנות הידיעות ניקיי, ציין קונו כי ארצו רוצה להדק יותר את הקשרים שלה עם הברית, כאשר היא גם תשתף במודיעין שלה, אך גם תקבל מידע מסווג ואיכותי. "למדינות האלה יש אותם ערכים כמו יפן", אמר. "יפן יכולה להתקרב לברית אפילו עד כדי כך שיקראו לה 'שש עיניים'".

הוא הוסיף כי הפיכתה של יפן לחברה בברית אינה אמורה להיות תהליך מורכב מאחר שאין הליכים מסודרים כמו בהצטרפות לארגון בינלאומי. "אנחנו פשוט נביא את הכיסא שלנו לשולחן ונגיד להם שיחשיבו גם אותנו בפנים", ציין השר היפני.

Calls for Israel to join Five Eyes intelligence network – The ...

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה