אותן קלישאות וחצאי אמיתות – עיקרי דברי נאסראללה מנאומו אמש

מזכ"ל החיזבאללה – נסראללה נשא אמש נאום נוסף מלא חצאי אמיתות והערכות מצב ,ואי אפשר בלי איומים ישירים ומרומזים נגד ישראל.

להלן עיקרי הדברים :

כעת אני רוצה להתייחס לשלושה דברים:
1) המתח מול ישראל בדרום,
2) הסכם איחוד האמירויות עם ישראל
3) הקשר ישראלי לפיצוץ נמל ביירות

*- הישראלים הרגו ב -20 ביולי את לוחם חיזבאללה עלי כמאל מוחסן. הם ידעו כי חיזבאללה יגיב, לא היינו צריכים לומר דבר, והם יישמו את כל אמצעי הזהירות הביטחוניים כדי להגן על חיי חייליהם ולמנוע את תגובת חיזבאללה זה הותיר אותם לחכות בגבול על רגל וחצי. ואני אומר להם להמשיך לחכות. כללי המשחק לא ישתנו חיזבאללה יגיב רק פעולה רצינית ומחושבת – לא פעלולים תקשורתיים .אם כן, כל מה שנעשה מאז 20 ביולי ועד היום – כוננות גבוהה של צה"ל וכו '- זה חלק מהעונש שאנחנו מטילים. אם אתה הורג אותנו זה אומר מעבר לגבול עליך לחכות לתגובתנו. החלטה זו נותרה עומדת, שום דבר לא השתנה, תגובה זה עניין של זמן.
*- לא הופתענו מהחלטת איחוד האמירויות, צורות שונות של נורמליזציה ישראלית לאיחוד האמירויות, שיתוף פעולה כבר היה במשך זמן רב. אך נראה כי צורך בהכרזה כזו היה אמריקאי, מכיוון שכבר הייתה נורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות
עלינו לצפות מעכשיו ועד הבחירות בארצות הברית לראות מדינות ערב רבות נוספות עושות שלום עם ישראל ברגע שטראמפ וקושנר יתנו להם את האות טראמפ כבר חלב את מדינות המפרץ מבחינה כלכלית. עכשיו הוא הולך לשלול מהם את כבודם, דתם, כל אשר יהיה להם, רק כדי לשרת את חברו נתניהו. אנו דוחים את העסקה הזו היא בגידה באיסלאם, בערביות, בעם הפלסטיני. זאת דקירה בגב של העם הפלסטיני. אני רוצה לומר לאנשים הפלסטינים – ובעלי בריתם בציר ההתנגדות – עלינו לגנות זאת, אך לא להיות עצובים אנו יודעים מהקוראן שכאשר אלוהים גוזר ניצחון על חזית הצדק, הוא מוציא את כל החלשים, הצבועים והאויבים משורותיו. וזה מחזק את ההתנגדות.
*- כעת, הפיצוץ בנמל ביירות וההקשר לישראל לנו בחיזבאללה אין נרטיב על הפיצוץ בנמל אנחנו לא חוקרים, המדינה הלבנונית חוקרת והם מקבלים סיוע מצד ה- FBI, הצרפתים וכו '. אם ישראל באמת עמדה מאחורי האירוע הזה, אז ההשתתפות של ה- FBI בחקירות תהיה לצורך כיסוי כל ראיה נגד ישראל. אנחנו לא סומכים על ה- FBI.

תמונה

העם הלבנוני זקוק לתשובות כעת, בתיאוריה, שתי אפשרויות. 1) שמדובר ברשלנות, ולא הייתה חבלה. 2) חבלה. היו שדיברו על מטוסים, אין שום הוכחה לכך. אפשרות אחרת היא שמישהו הטמין מטען חומר נפץ קטן יש כמה גורמים שיכלו להגיע ולהטמין חומר נפץ … כולל ישראל. אם יוכח שישראל עומדת מאחורי הפיצוץ בנמל ביירות, חזיבאללה לא יוכל לשתוק. נגיב באופן מיידי. אם החקירה הממלכתית בלבנון מוכיחה שישראל הייתה אחראית, לא סתם חיזבאללה צריך להגיב – כל לבנון, מוסדותיה, אנשיה, חייבים להגיב לישראל, כי זו תוקפנות נגד לבנון. אז הלבנונים חייבים לענות על זה לפני חיזבאללה, מה תעשה אם זו ישראל? האם תשתקו כי ישראל חזקה מדי? התשובה של חיזבאללה ברורה חיזבאללה שלא יכול להתעלם מהריגתו של אחד מלוחמיו ומתעקש להחזיר תגמול על מותו של לוחם אחד, לא ישתוק נגד ישראל אם היא בצעה פעולה זו, וישראל תשלם מחיר דומה. ונעניש את ישראל לא רק על מה שקרה, אלא על מה שיכול היה לקרות, מכיוון שבחסדו של אלוהים הפיצוץ היה פחות הרסני מכפי שהיה יכול להיות.

קרדיט : "אפקט הפרפר " מקבוצת נציב

כתיבת תגובה