אסד ג'וניור החל מסע ההכשרה הארוך להתמנות לשליט סוריה בעתיד

בעבר כבר נכתב כי חיזוק המעורבות של הגברת הראשונה בסוריה, אסמא אסד, בענייני המדינה נובע מתוך אג'נדה להכשרתו של בנה הבכור חאפז בשאר אסד, להיות בבוא הזמן יורשו של אביו בשלטון. חיזוק לדברים ולהשפעתו הגוברת של אסד ג'וניור במנגנון השלטון הסורי ניתן ברשימת הסנקציות שפרסם רק באחרונה הממשל האמריקאי במסגרת "חוק קיסר" ושכלל את שמו של חאפז בן ה-19.

נראה כי הבן של בשאר ואסמא נמצא עמוק בתהליך של הכשרה לקראת קבלת תפקיד משמעותי בהיררכיה הסורית במהלך השנים הקרובות. באחרונה דווח כי לפני כשנתיים החל לפקוד באופן יומיומי את ספסל הלימודים ב"מכון למחקרים מדעיים" שבשכונת ברזה בפרברי דמשק. לכאורה שם תמים לאתר שמתמחה בין השאר בייצור נשק כימי וביולוגי. במהלך 2018 נהרסו חלקים מהמכון בהפצצה מהאוויר בתגובה על שימוש בנשק כימי על ידי משטר אסד.

האם מנהיג סוריה בעתיד צריך להיות בעל ידע בנשק כימי? לא ברור…מה שכן ברור הוא שצעדי אבטחה חמורים ננקטים בכל פעם שאסד הצעיר מגיע למרכז המכונה גם "מכון 3000". בזמן שהותו במקום, נאספים מכשירי הנייד מכל שאר העובדים והסטודנטים כדי שלא ניתן יהיה לתעד את פעילותו שם. הוא מגיע למכון מלווה על ידי מאבטחים ונוכחות מוגברת של המודיעין הסורי.
חוץ מהביקורים התכופים במרכז המחקרים, חאפז, הנקרא על שם סבו, במשפחת אסד יודעים מה חשוב כדי להבטיח את העתיד. זו הסיבה שהוא שולט בשפה הרוסית, ובמהלך השנה האחרונה ערך מספר ביקורים במרכז התרבות הרוסי בדמשק.

במהלך פברואר האחרון, חאפז "יצא לאור" מבחינה ציבורית בסוריה כשביקר באחד מבתי הספר בדמשק ופגש שם מורים ותלמידים. ברשתות תהו על תקן איזה תפקיד הוא ערך את הביקור הזה. בקרוב הם יבינו.

הבושות של אסד ג'וניור - ידיעות אחרונות

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין

כתיבת תגובה