אשרק אל-אוסט: חקירות רומזות על "כישלון ביטחוני" בפיצוץ בנמל ביירות

גורמים המלווים את החקירה ציינו בפני העיתון הלונדוני היוצא בשפה הערבית – אשרק אל-אוסט, כי ישנו כשל ביטחוני של כוחות הביטחון, ובעלי השפעה רחבה בנמל נושאים באחריות .

הגורמים הדגישו כי "ישנם צעדים אשר יינקטו, נגד כל מי שמוכח שהתרשל בתיק זה, עם כוונה או ניהול כושל", בהתחשב בכך ש"האחריות אינה נפסקת במעשי רשלנות, אלא כוללת אחריות פלילית, נוכח האסון שהותיר הפיצוץ , והמספר העצום של הקרבנות " , והשמדת חלק מעיר הבירה .

גורמים המלווים את החקירה אמרו לאתר "אשארק אל-אוסט"  כי ישנו כשל ביטחוני ושירותי הביטחון , שיש להם השפעה רחבה בנמל , הם הנושאים באחריות. (האם זה רמז לחיזבאלה)?

בימים אלו שולחות עוד ועוד מדינות צוותי חקירה שמשימתם "לעזור" לגורמים הלבנוניים בחקירת סיבת הפיצוץ אז ברור לכולם כי השתלטות אנשי החיזבאללה על מוקד הפיצוץ מיד אחרי האסון ופינוי ממצאים "לא ידועים" יפגעו קשות בחתירה להגעה לאמת.

עד כה נודע כי ארה"ב,בריטניה,צרפת הודיעו כי צוותי חקירה מטעמן  יגיעו לביירות לסייע לממשלת לבנון בחקירת הפיצוץ.

הפרשן הצבאי של האתר גורס כי הכשל הביטחוני העיקרי הוא של גורמי המכס וביטחון הנמל שלא סילקו את טונות הניטראט מהנמל למרות מחאות, תלונות והצפת האיום שהמטען מהווה. הסיבות למה זה לא טופל נעות בין שחיתות ממסדית נפוצה בלבנון ועד אינטרסים של גורמי כוח כמו החיזבאללה.

"الشرق الاوسط": التحريات تلمّح لـ"تقصير أمني" بالتحقيق في انفجار مرفأ بيروت

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה