רצועת עזה. הפרחות בלונים. הסלמה

בהערכת המצב שבה הוחלט על העלאת רף התקיפות ברצועה, צמצום מרחב הדיג ועצירת כניסת הדלקים לרצועה דרך מעבר כרם שלום, לא מן הנמנע שגם הוצגו דפ"אות להידרדרות להסלמה.
כבר שבוע מאז חזר טרור הבלונים, צה"ל תקף 4 פעמים ברצועת עזה ונראה כי הדבר נהפך לשגרה.
כמו שנכתב כאן בערוץ, ישראל מציבה משוואה חדשה שנבנית לאט לאט: טרור הבלונים לא מקובל, לא מוכנים לחזור למראות קיץ 2018. דין בלון כדין רקטה.
מנגד, חמאס לא מראה רתיעה, להפך.
למרות תקיפות צה"ל ברצועה, חמאס והפלגים ממשיכים להפריח בלונים על ידי יחידות הבלונים השונות. וביממה האחרונה אף ראינו הצטרפות של יחידת הבלונים "ברק", השייכת לגא"פ.
כמו כן, ביום האחרון עלו מספר דיווחים על כך כי "הבלבול הלילי" (חבורת נערים חסרי מעש שהולכים לגדר ועושים רעש ובלגן. דבר המהווה מטרד לתושבי העוטף וצה"ל) צפוי לחזור אלינו בימים הקרובים. דבר שמעלה את רף ההסלמה.
מכאן הדרך להידרדרות קצרה.
ישראל תמשיך בתקיפות ובסנקציות האזרחיות
חמאס לא תפסיק עם הבלונים ואף תגביר
הגא"פ שהצטרף לחגיגה עלול להמשיך בהפרחות ובהסלמת המצב גם לאחר שהחמאס יפחית את פעולותיו.
כמו כן, הצהרת רה"מ נתניהו ואיחוד האמירויות על הסכם שלום ושיתוף פעולה, יכולים לגרום לכמה סוררים עזתים להיות עם אצבע קלה על ההדק.
בתקווה לימים שקטים יותר.

**כדאי להכניס את עניין הקורונה למשוואה. חמאס פתחה את מעבר רפיח למספר ימים לטובת כניסה ויציאה של אזרחים עזתיים לרצועה. עפ"י התמונות  נראה שהגבלות הריחוק החברתי לא יושמו במלואן, בלשון המעטה, דבר שיכול להיות פתח לכניסה של קורונה לרצועה וחשש מהתפרצות רחבה ברצועה. דבר שיהווה גורם מרסן לחמאס, השולט ברצועה. שווה לעקוב.

התמונות:

תמונה

תמונה

תמונה
קרדיט: ערוץ הטלגרם האיש החושב

כתיבת תגובה