מבזקי חדשות ליום 1-6-2017. מתעדכן.

*- מפקד שדה של החיזבאללה – عبدالحميد محمود شري – עבד אלחמיד מחמוד שרי –  נהרג בקרבות במדבר הסורי.

*- אירן מגבירה מאמציה באגרסיביות רבה להשתלט צבאית ועדתית על מחוז סוידאא והר "אלערב" (הערבים) ממש כמו שעשו בזמנם החיזבאללה בהר הלבנון . הפעילות האירנית במחוז היא ניסיון להפר את  הסטטוס-קוו העדתי במחוז בעל רוב דרוזי.

*- ‏אל-ג’זירה: צבא ארה”ב ביצע פעולה קרקעית נדירה בסוריה. 6 מסוקים הנחיתו לוחמים בכפר הסמוך למעוז דאעש א-רקה ואלה הרגו 8 מאנשי הארגון .

*- רצועת עזה : הפלסטינים מדווחים על ירי של ספינת חיל הים לעבר סירות דייגים בסמוך לחופי הרצועה .

*- אם זה נכון, לראשונה מאז הקיץ צבא אסד נלחם בכורדים של רוג’בה (SDF/YPG). זה לאחר מחלוקת מתוקשרת בין SDF לרוסיה לאחרונה והחלטה נגד איראן וחאשד אל  שעבי העיראקים. (קרדיט-אוריקאל לוי)

*- סוכנות הידיעות הצרפתית: 13 חיילים טורקים נהרגו בהתרסקות מסוק .

*-עוד פיגוע של השבאב בלאמו-קניה. השבאב השמיד רכב צבאי של הכוחות הקנייתים והרג את כל מי שהיה בו בעקבות פיצוץ מטען באיזור קבוגה.

*- מכון מחקר סורי – “נורס ללדראסאת”  דיווחה שהיום נהרגו עשרות מהמיליציות השיעיות ליד כפר אלג’אבר מדרום לסנג’אר כאשר ניסו יחד עם המיליציות היזידיות להשתלט על הגבול הסורי תורכי.

*-  החלטה חשובה של הנהגת רוג’בה הכורדים: הכוחות העירקים השיעים המיוחדים (PMU) הביסו את דאעש דרומית לסינג’אר והגיעו לגבול סוריה מצפון-מזרח. הנהגת רוג’בה (YPG/SDF) החליטה למנוע מהם מעבר, ולמנוע מהם ליצור רצועה שתקשר אותם למשטר אסד, במטרה למנוע דומיננטיות איראנית בסוריה. חזון ציר טהרן-בגדד-דמשק עדין לא רוקם עור וגידים. מדרום ארה”ב וירדן מונעות זאת בעזרת כוחות מורדים נאמנים להם,  ומצפון הנהגת ה-SDF מונעת זאת.(קרדיט:אריאל לוי)

*- “קללת הנשיא”? הניו יורק טיימס מתחיל בפיטורים, מכחיש כי מדובר בקריסה, אך בפועל עובר להתייעלות וצמצום נרחבים. כך על פי הודעה רשמית של העיתון לפני שעה קלה.

*- ראש החמאס-הנייה-יבקר בקרוב באירן . 

*- מחלקת טנקים של החיזבאללה:

*-

כתיבת תגובה