מבזקי חדשות ליום 13-8-2020. מתעדכן

*- יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה הגיע לטורקיה ונפגש עם הנשיא ארדואן.

*- הותר לפרסום: המלמ"ב, בשיתוף עם גופים נוספים בקהיליית הביטחון, סיכל תקיפת סייבר כנגד תעשיות ביטחוניות מובילות במדינת ישראל. ‏על פי החשד, התוקפים פנו לעובדי התעשיות בהצעות עבודה מפתות, באמצעות ה'לינקדאין', במטרה לחדור לרשתות המחשב שלהם

מאז ראשית 2020, יחידת התקפות הסייבר של המודיעין הצפון קוריאני – המכונה לזרוס – הקימה קמפיין אדיר לחדירה עמוקה של מערכות המחשבים המסווגות של תעשיות הצבא והביטחון בישראל, בניסיון לגנוב נתונים. נציגי ישראל חוששים כי הידע שננקט במהלך קמפיין הפריצה עשוי להיות משותף עם מדינות אחרות. (קרדיט: -רונן ברגמן)

*- בכיר בג׳יאהד האיסלאמי: אנו לא מקבלים את תירוצי האוייב להתחמקות מיישום ההבנות, בעת האחרונה ישראל אמרה שהיא לא מסוגלת ליישם את ההבנות בגלל נגיף הקורונה, לא נתן לאוייב לכפות עלינו כללי משחק חדשים.

*- ספינת המחקר הטורקית OrucReis פנתה למזרח והתרחקה מאזור הסכסוך.

*- אוזלת היד המצרית ממשיכה. אתמול לפנות בוקר נכשלה מתקפת צבא מצרים נוספת על תא השטח שדאעש השתלט עליו בצפון סיני. דאעש מחזיקים בשטח כבר יותר משבוע וכל הצבא המצרי העצום שמסביב, ארמיה 2 , לא מצליח לעקור אותם ממקומם .

*- לאחר שבן סלמן ביקר בסין וחתם על הסכמים בשווי 60 מיליארד דולר הכוללים הקמת מפעל מל"טים בערב הסעודית ע"י סין , המבוסס על המודל הסיני – CH4 CAIHONG. המפעל הוקם, והיום הודיעה סעודיה על סיום ייצור המל"ט הראשון – "סאקר 1". דווח כי מל"ט ה- CH4 הסיני יכול לטוס לטווח של 2,200 ק"מ ועושה שימוש בטילי AR I המדויקים.

*- חושך בקצה המנהרה- הסגנית שביידן בחר אמרה כי תחזור לעסקת הגרעין עם איראן – אם תבחר!!!

*- פרופסור שלמה בן-עמי -שר לשעבר בממשלת ישראל- "אם חיזבאללה חושב שהוא יכול לנצל את מצבה הכאוטי של לבנון במצבה הנוכחי, להמשיך ולהשיג אמצעים לבניית פרוייקט דיוק הטילים שלו וישראל תמנע מלפעול כנגדו בלבנון,ההימור שלו גדול מאוד,ישראל נחושה לפעול בכל מחיר מבלי להתחשב במצבה הקטסטרופלי של המדינה."

*-משרד הביטחון וה-MDA האמריקני השלימו בהצלחה ניסוי יירוט של מערכת הנשק 'חץ' עם מיירט 'חץ 2'/

*- צעד נוסף קדימה בתוכנית הגרעין הסעודית .המחויבות ההולכת ופוחתת של איראן להסכם הגרעין עם מעצמות העולם,בנוסף לזמן ההולך ומתקצר לפריצת נשק גרעיני עלולים להגביר את החרדות בריאד ולהאיץ את מאמציה להשיג יכולת גרעינית .

*- מנהלת 'חומה׳ במפא"ת שבמשרד הביטחון , יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ( MDA ) וחיל האוויר הישראלי , ביצעו הלילה , בשעה 23:45 , ניסוי יירוט מוצלח במערכת הנשק ' חץ ' עם מיירט " חץ 2. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ בהובלת התעשייה האווירית. במהלך הניסוי יירטה בהצלחה מערכת ה'חץ׳ טיל מטרה ממשפחת האנקורים , המדמה טק"ק ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי . זאת בהתאם לתכנית וליעדי הניסוי , כפי שהוגדרו מראש.

 

 

כתיבת תגובה