נושאת המטוסים "אייזנהאואר" שבה לנמל הבית אחרי כ- 200 יום רצופים בים

נושאת המטוסים דווייט אייזנהאואר שבה לנמל הבית בבסיס חיל הים נורפוק שבווירג'יניה אחרי שהשלימה שבעה חודשים של פעילות מבצעית – ושיא חדש של יותר מ-200 ימים של שהות רצופה בים.

דווייט אייזנהאואר (CVN-69) – ויקיפדיה

אוניית הענק יצאה לדרכה ב-17 בינואר, תחילה לסדרת אימונים ולאחר מכן המשיכה לים התיכון, שם קיימה תמרון משותף עם נושאת המטוסים הצרפתית שארל דה גול. עיקר פעילותה היה במסגרת הצי החמישי באזור המפרץ הפרסי, כאשר היא פעלה במפרץ עומאן ובצפון הים הערבי וחצתה את מצרי הורמוז.

כאשר האייזנהאואר יצאה לדרכה, נגיף הקורונה עדיין השתולל רק בתוך סין, אולם בתוך שבועות ספורים הוא הפך למגפה עולמית. בשל כך, נאסר על האונייה לבצע עצירות בנמלים והיא נאלצה להישאר בים. בסוף יוני, היא הפכה לספינת הצי ששהתה את פרק הזמן הרצוף ביותר בים – 161 יום – ובכך שברה את השיא של נושאת המטוסים תיאודור רוזוולט שפעלה במשך 160 יום מאז פברואר 2002, במסגרת פעילות הסיוע לתגובה למתקפת ה-11 בספטמבר.

"מילים לא יכולות להביע את ההערכה שיש לי לכל אחת ואחת מהמלחים על הסיפון. הגברים והנשים הצעירים האלה נדחפו לתוך מצב שאף אחד לא העריך והגיבו כפי שרק מלחי צי יכולים – הם התאימו עצמם והתגברו על היריב", אמר מפקד האונייה, קפטן קייל היגינס. "הייתי עד למצוינות שלהם בכל יום בעת שהם השלימו תיקונים שמעולם לא ניסו לעשות בים. אני מרגיש עניו מהכבוד לעבוד לצדם. הם אלה שהופכים את הצי שלנו לכוח הלחימה הנהדר ביותר שהעולם ראה מעולם".

דווייט אייזנהאואר (CVN-69) - Wikiwand

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

 

כתיבת תגובה